Connect with us

Szerbia

A brit BC Partners kivonul a szerbiai ellenzéki médiából, amely arab kézbe mehet át(?)

Igor Božić, az N1 programigazgatója nemrég nyilvánosan is beszélt arról, hogy a potenciális tulajdonosok félnek a szerbiai médiabiznisztől, mert senki sem hülye, hogy ujjat húzzon az állammal, a kormányt ugyanis zavarja, minden “szabad képernyő”

Avatar photo

Közzétéve:

A megjelenés dátuma

Az N1 Televízió szerbiai híradójának reklámképe, megválna tőle a BC Partners
Az N1 Televízió szerbiai híradójának reklámképe, megválna tőle a BC Partners (Forrás: N1 Televízió)
A cikk meghallgatása

Szerbiában és Görögországban is elég nagy felbolydulást váltott ki, hogy a brit BC Partners, nemzetközi befektetési cég, amely több mint 40 milliárd dolláros vagyont kezel, kivonul a United Group (UG) médiacsoportból, ehhez az istállóhoz tartozik a szerb ellenzéki média jelentős része. Erről a Naftemporiki (Ναυτεμπορική) görög üzleti napilap írt. Szerbiában ebbe a médiakosárba tartozik az N1 és a Nova S televízió, a Danas napilap és a most indult Radar című hetilap, amelybe a korábbi NIN szinte egész szerkesztősége átült. Szerbiában politikai következményekkel is járhat a United Group eladása, mert a befektetők közül senki sem hülye, hogy ujjat húzzon az állammal.

Arabok veszik át a BC Partners részvényeit?

A BC Partners befektetési alap 5 évvel ezelőtt szállt be a United Groupba, amelynek az 55%-át vette meg a KKR amerikai befektetési alaptól, a fennmaradó rész Dragan Šolak szerb üzletemberé.

A Naftemporiki megjegyezte, hogy a befektetési alapok általában 5 éves életciklussal rendezkednek be azokban a vállalatokban, amelyekbe pénzt tesznek.

Banki források szerint a BC Partners megkereste a Morgan Stanley-t és a JP Morgant, hogy vizsgálják meg a médiacsoport eladásának lehetőségét.

Egy ilyen tranzakció nem megy egyik napról a másikra, különösen akkor, ha egy olyan vállalatról van szó, amely öt országban (Szerbiában, Görögországban, Bulgáriában, Horvátországban és Szlovéniában) tevékenykedik a távközlés és a média területén, de miután a görög kollégák kihagyták a sorból Bosznia-Hercegovinában, így ezzel az országgal a kör mindenképpen bővíthető.

A United Group 2023 első kilenc hónapjában 751,2 millió eurós EBITDA-t (kamatok, adózás, értékcsökkenés és amortizáció előtti korrigált eredmény) ért el, ugyanakkor nemrég összesen 1,73 milliárd euró értékben bocsátott ki új kötvényeket, a felvett hitelek pedig mintegy 4 milliárd eurót tesznek ki.

Ezért nem zárható ki a United Grouphoz tartozó társaságok külön-külön történő értékesítése sem, állítólag már számos forgatókönyv létezik a Nova Televízió önálló eladására, miközben a United Group eladása még nem haladt előre.

A görög lap arról ír, hogy nem lesz könnyű olyan európai céget találni, amely érdeklődne az üzlet iránt, potenciális vevőként ezért az egyesült arab emírségekbeli Etisalat távközlési vállalat vagy a szaúdi Telecom jöhet számításba, amely tavaly Bulgáriában, Horvátországban és Szlovéniában megvásárolta a United Group mobiltelefon-toronyhálózatának 100 százalékát.

Szerbiában bealkonyulhat az ellenzéki médiának

Szerbiában politikai következményekkel járhat a United Group többségi részesedésének eladása, ugyanakkor az új tulajdonosnak számolnia kell azzal, hogy a szerb állam ott tesz neki keresztbe, ahol csak tud.

A szerb kormány folyamatosan támadja az UG részeként Szerbiában működő médiát. A United Group évek óta arra figyelmeztet, hogy a kormány különféle machinációkkal akadályozza az N1 és Nova S televíziókat sugárzó SBB kábelszolgáltató tevékenységét és terjeszkedését, Aleksandar Vučić szerb elnök pedig rendszeresen degradálja a csoporthoz tartozó újságírókat, ezt a “haladó gyakorlatot” a kormányzat más tagjai is követik.

A potenciális tulajdonosok félnek a szerbiai médiabiznisztől, mert senki sem hülye, hogy ujjat húzzon az állammal, a kormányt ugyanis zavarja, minden “szabad képernyő (A kép illusztráció, MI)

Igor Božić, az N1 programigazgatója nemrég nyilvánosan is beszélt arról, hogy a potenciális tulajdonosok félnek a szerbiai médiabiznisztől, mert senki sem hülye, hogy ujjat húzzon az állammal, a kormányt ugyanis zavarja, minden “szabad képernyő”.

Bárki is vásárolná meg a United csoport többségi részesedését, nyilván arra törekszik, hogy növelje a cég értékét, és – mondjuk öt év múlva – haszonnal adjon tovább rajta, a belgrádi haladó kormány azonban már bizonyította, hogy a bevételszerzést mindaddig gátolja, amig az N1 és a Nova S televíziók bezavarnak a kormányzati politikába.

Meteorológia



B.A. Balkanac

Balkanac

Magyarország

A Talentis Group erősíteni akarja a lukavaci üzem régiós szerepét a Balkánon A Talentis Group erősíteni akarja a lukavaci üzem régiós szerepét a Balkánon
Bosznia28 perc telt el azóta

A Mészáros Lőrinc-féle Talentis Group tovább terjeszkedne a nyugat-balkáni régióban

A Lukavaci Cementgyár magyar tulajdonosai támogatni akarják a helyi egészségügyi és oktatási intézményeket, valamint a sportegyesületeket. Így nem zárható ki...

Egyre szorosabb szövetségben Egyre szorosabb szövetségben
Magyarország4 óra telt el azóta

A boszniai Szerb Köztársaság elnöke ismét Budapesten találkozik Orbán Viktorral

TartalomjegyzékArabok veszik át a BC Partners részvényeit?Szerbiában bealkonyulhat az ellenzéki médiának A cikk meghallgatása A boszniai Slobodna Bosna bosnyák baloldali...

A magyar külügyminiszter fogadta a koszovói miniszterelnök-helyettest, akivel az uniós bővítésről is tárgyalt A magyar külügyminiszter fogadta a koszovói miniszterelnök-helyettest, akivel az uniós bővítésről is tárgyalt
Koszovó4 óra telt el azóta

Szijjártó az uniós bővítésről tárgyalt a koszovói miniszterelnök-helyettessel

Bislimi és a magyar fődiplomata közötti találkozóra két nappal ezt megelőzően kerül sor, hogy az Európa Tanács Miniszteri Bizottsága ülésezik,...

PORTAL KOMBAT: Orosz világigazság, így néz ki a Pravda-hu.com címoldala PORTAL KOMBAT: Orosz világigazság, így néz ki a Pravda-hu.com címoldala
Horvátország3 nap telt el azóta

PORTAL KOMBAT: Működésbe léptek az orosz “békeharcos portálok” a világ félretájékoztatására

A VIGINUM dezinformáció-ellenes francia állami hivatal nyomozói ez év februárjában csaknem 200 oldalt azonosítottak a Portal Kombat csoportban, de azóta...

A Török Áramlat üzembe helyezését követően Bulgárián és Szerbián keresztül érkezik a földgáz Bosznia-Hercegovinába, vagyis az FGSZ-t a Gazprom kigolyózta A Török Áramlat üzembe helyezését követően Bulgárián és Szerbián keresztül érkezik a földgáz Bosznia-Hercegovinába, vagyis az FGSZ-t a Gazprom kigolyózta
Bosznia4 nap telt el azóta

Pert nyert az FGSZ a két boszniai gázszolgáltatóval szemben, miután a Gazprom kigolyózta Boszniából

Az iparági pletykák arról szóltak, hogy a boszniai földgázszükségletet 100%-ban kielégítő Gazprom vezetése gyakorolhatott nyomást a földgáz beszerzésért felelős boszniai...

Szlovákia

Oroszország

Kína

Európai Unió


Öt nap legjava