Connect with us

Baleset

ALACSONYAN SZÁLLÓ AUDI: Közel 150-nel repült bele a tilosban parkoló autókba

Avatar photo

Közzétéve:

A megjelenés dátuma

bosko
play iconIde kattintva meghallgathatod a cikket (kettő az egyben)
Olvasási idő: 2 perc

Mint ezt a BALK már korábban hírül adta, Zágrábban brutális ütközésre került sor, ami – a vakszerencsének köszönhetően – nem követelt emberéleteket.

Alacsonyan szálló Audi

A rendőrségi jegyzőkönyv szerint Boško Dimitrijević 67 éves zágrábi lakos a horvát főváros Dubrava városrészben április 26-án 14.30-kor a megengedett óránkénti 50 kilométeres sebességre rátett még majdnem százat, és ennek következtében Audi A5-ös típusú gépkocsijával súlyos közlekedési balesetet okozott.

Dimitrijević nyolc autót vágott többé-kevésbé totálkárossá, köztük két Renault-ot, két BMW-t, egy Audi A5-öt, egy Mazdát és egy Golfot, felborulását követően pedig pedig egy további Golfot. Kilencediként megjelent egy Toyota Yaris is, de az csak némileg sérült.

Előzetes becslések szerint a kár egy millió kunára rúg, vagyis majdnem 55 millió forint.

Ezek a puszta számok, most nézzük, hogy mi is történt valójában.

Koccant, azért száguldott

Kiderült, hogy Dimitrijević egy másik közlekedési baleset helyszínéről menekült, ott is ő volt a hunyó, koccant ugyanis egy Mini Cooperrel.

Meg nem erősített hírek szerint Dimitrijević a baleset másnapján rosszul lett, és sürgősen megműtötték. Azt sem zárható ki, hogy egészségügyi állapota miatt nem is lett volna szabad autót vezetnie.

A rendőrség a közlekedés biztonsága elleni bűncselekmény elkövetésének gyanúja miatt bűnvádi eljárást kezdeményezett „az alacsonyan repülő” Audi vezetője ellen, akit akár három év szabadságvesztésre is ítélhetnek.

Ismét egy kis balkáni

A balkáni fordulat akkor következett be, amikor kiderült, hogy a balesetben károsodott gépkocsik kivétel nélkül szabálytalanul parkoltak, amiért ezúttal dicséret és nem büntetés járna nekik, a felvételen ugyanis jól látszik, hogy a tilosban parkoló autók mentették meg a baleset pillanatában arra járó, szintén 67 éves Paško Kestić életét, a szabálytalanul parkoló BMW ugyanis „eltérítette” a becsapódó Audit a járdától, így a gyalogos férfi pár horzsolással megúszta a történteket.

A szemtanúk szerint a nem éppen sima landolást követően Dimitrijević az autóból kivergődve angolul válaszolt az állapota iránt érdeklődőknek.csatater1

– I am OK

– mondta, de igencsak távol lehetett az okéstól, mint ezt a közeli húsárubolt alkalmazottja elmondta az újságíróknak.

– Hoztam neki egy széket, hogy leüljön. Nem szólt egy szót sem, nyilvánvalóan sokkos állapotban volt

– mondta a jóságos hentes, aki szerint óriási malaca volt mindenkinek, aki a szerencsétlenség pillanatában a helyszínen tartózkodott.

– Egy hajszálon múlott, hogy most nem a halottakat számoljuk

– tette hozzá a hentes, miközben jóságosan mosolygott.

Az Audit lefoglalták

A rendőrség a balesetet okozó járművet, illetve azt, ami maradt belőle, ideiglenesen lefoglalta a törvényszéki vizsgálat elvégzése érdekében.

Ugyancsak a rendőrségi jegyzőkönyvből derült ki, hogy „mi lett a végeredmény”.

– A helyszínen elsősegélyben részesítették a 67 éves gyalogost, aki elutasította a további kezelést, és távozott.

A gyanúsítottat testi sérülésekkel a zágrábi klinikai kórházközpontba szállították, kivizsgálásra és további kezelésre.

Baleset

EGY SOFŐR ÉLETE: Egyik lábbal a sírban, a másikkal a börtönben

Közzététel:

a megjelenés dátuma

E65rKE7XMAc10P5 removebg preview 1
play iconIde kattintva meghallgathatod a cikket (kettő az egyben)
Olvasási idő: 2 perc

 
A horvát ügyészség megállapította, hogy a Szlavónbródnál (Slavonski Brod) szerencsétlenséget okozó fáradt volt, és nem volt „alkalmas állapotban” az autóbusz vezetésére. A sofőrt őrizetbe vették, és súlyos következményekkel járó közlekedésbiztonsági bűncselekmény elkövetésével gyanúsítják, ami miatt akár 15 évet is kaphat. De valójában csak ő a bűnös?

Nem vezethetett volna

A szerencsétlenséget okozó sofőr nem vezethetett volna, ha Koszovó uniós ország, vagy ha már összehangolta volna jogszabályait a vonatkozó uniós előírásokkal.

Erről egy vinkovcei (Vinkovci) utasszállító vállalkozás egyik tulajdonosa beszélt a zágrábi Index hírportálnak. Vinko Darojković elmondta, hogy az uniós rendelkezések alapján a Frankfurt- Pristina között közlekedő járat nem működtethető két sofőrrel.

– Két buszvezető egy nap összesen legfeljebb 20 órát ülhet a volánnál, ennyi idő alatt nem jutnak el Pristinába. Nekünk van járatunk a Frankfurt- Vinkovci vonalon, de a srácok nem tudják lehozni a buszt Vinkovceig. Tizenöt órás munka után leszállnak Zágrábban, ahonnan más sofőrökkel jön haza a busz. Mi betartjuk a szabályokat, amelyeket az Európai Unió hozott, ellentétben Albániával, Koszovóval vagy Szerbiával


– mondta Darojković, aki Törökországot ebben a vonatkozásban nem is említette.

Az uniós rendelet úgy szól, hogy a sofőr legfeljebb négy és fél órát vezethet, ezt követően 45 perces pihenőt kell tartania. Egy nap kilenc órát ülhet a volán mögött, ami hetente kétszer 10 órára tolható ki.

– Látja, hogy mivel jár egy közlekedési baleset, egyik lábbal a sírban, a másikkal a börtönben vagyunk, mert a munkáltatók Horvátországban, még inkább pedig Szerbiában, Macedóniában, Albániában vagy Koszovóban, de máshol sem biztosítanak megfelelő munkafeltételeket

– tette hozzá Darojković.

Mindebből következik, hogy a Szlavónbródnál történt közlekedési balesetért „erősen felelős” a járatot működtető koszovói Deva Tours is, illetve az ottani közlekedésbiztonsági rendszer, amely lehetővé teszi, hogy a 20 órásnál hosszabb járatokat két sofőrrel működtessék.

Sofőr és pszichológus




A horvát szállítási vállalkozó elmondta, hogy a sofőrnek egyúttal pszichológusnak is kell lennie, mert valaki kávét szeretne inni, más WC-re menne, megint más pedig a poggyászában felejtett valamit, vagy éppen elsősegélyre szorul, mert elvágta az ujját.

– Ebben a szakmában mindenes vagy: anya és apa. A sofőr az első akihez fordulnak, amikor hangosnak ítélik meg a zenét, ha süt a nap, ha van film, vagy ha nincs film. Mi nem csak az autóbuszt vezetjük, hanem az utasokat is irányítanunk kell


– mondta Darojković, aki szerint egyre kevesebb a hivatásos sofőr Horvátországban, mert alacsonyak a fizetések. A horvát szállítási vállalkozó szerint legalább ezer euróra kellene bejelenteni a sofőröket, de az optimális az lenne, ha 1500-2000 eurót keresnének.

– Mennyit kellene keresnem, ha 50 gyerek ül a buszban? Többet, mint a miniszterelnöknek


– vetette fel Darojković, aki hozzátette, hogy a sofőröket 3700-4500 kunára (500-600) euróra jelentik be a vállalkozások, amihez még 10-20 eurós napidíj jár hosszabb utak esetén.

– A pizza olcsóbb volt az uniós csatlakozás előtt, mint most, mi viszont húsz éve ugyanazon az áron dolgozunk


– jegyezte meg a szállítási vállalkozó, aki szerint előfordul, hogy a sofőrök szabadidejükben taxiznak, mert a fizetésük annyira az uniós bérek alatt van.

Az olvasás folytatása



Meteorológia

KÖVETÉS

Napi hírlevél


A szerző cikkei

Líra-könyvek

B.A. Balkanac

Balkanac

in english

Utazás

Letöltések

Google-hirdetés

Tíz nap legjava