Horvátország
VALAMI AMERIKA: Infobip, a horvát egyszarvú, amely egy amerikai céget vásárolt
Senki sem mondaná meg, hogy a 3,5 ezer lakosú isztria mézeskalácsváros, Vodnjan egy több mint egy milliárd dollár értékű szoftverfejlesztő cég, az Infobip székhelye. A legenda szerint 2006-ban Silvio Kutić kerek négy órát bírt ki az első munkahelyén, egy állami tulajdonban lévő cégben, de az ebédszünetről már nem tért vissza, hanem ehelyett hazament Vodnjanba, és testvérével Robertoval, illetve barátjával és üzlettársával Izabel Jelenićtyel megalapította az Infobipet. 14 éves kora ellenére a horvát startup annyira felnőtté vált, hogy a minap 300 millió dollárért megvásárolta az amerikai OpenMarket céget, ezzel tovább erősítve jelenlétét az Egyesült Államokban.
Mi is az az Infobip?
A horvát IT-unicornis – a befektetők így becézik a rövid idő alatt egy milliárd dollár értékre felfutó startupokat, miután ezek ritkák, mint a mitikus egyszarvú – saját bevallása szerint egy globális, felhőben működő kommunikációs platformot hozott létre, amely lehetővé teszi a vállalkozásoknak, hogy közvetlen kapcsolatba lépjenek ügyfeleikkel.
Az Infobip-platform fő erőssége, hogy egy helyről több csatornán (SMS, társadalmi hálózatok, e-mail, WhatsApp Business, Viber Business, Live Chat, stb.) lehet kapcsolatot teremteni, biztonságos módon.
Az Infobip üzletfeleit lehetetlen felsorolni egy újságcikk keretein belül, de amennyiben a közelmúltban az olvasó üzenetet kapott bankjától, a Facebooktól, vagy az Ubertől, az Infobitet használta.
Silvio Kutić szavai szerint az üzletfelek között 750 bank és 650 mobilszolgáltató van, nem beszélve a kis és közepes nagyságú cégekről, kórházakról.
Kutić sohasem mulasztja el megemlíteni, hogy az Infobit szolgáltatásait körülbelül 5 milliárd ember veszi rendszeresen igénybe, azaz az emberiség kétharmada.
6 kontinens, 52 ország
Az Infobip jelenleg 6 kontinensen, 52 országban van jelen, ahol több mint 60 hivatallal és 28 adatközponttal rendelkezik, a foglalkoztatottak száma 2100, tavaly 602 millió euró jövedelme volt, és a kezdetektől nyereséges.
A céget még mindig nem jegyzik a tőzsdén, ezt Silvio Kutić elsősorban azzal magyarázza, hogy az Infobipnek lényegében nincs szüksége a részvénykibocsátásból származó eszközökre.
– A cégnél mindig is szerényen kezeltük a dolgokat, most szinte nem is tudjuk hirtelen, hogy mit kezdjünk a pénzzel.
Mindazonáltal Kutić azt tervezi, hogy három éven belül bevezeti a céget a tőzsdére, de még nem bizonyos hol kerül sor az elsődleges részvénykibocsátásra.
Jelen pillanatban a NASDAQ és a New York-i tőzsde tűnik kedvezőbbnek, de Kutić nem zárkózik el annak lehetőségétől sem, hogy a nyilvános tőzsdei kibocsátásra (IPO) Londonban, vagy Amszterdamban kerüljön sor.
A tervek szerint az Infobip a közeljövőben létrehozza zágrábi kampuszát 500 foglalkoztatottal, de a fejlesztések között szerepel horvátországi, boszniai, lengyelországi, oroszországi és indiai központjainak bővítése is.
- Szerbia2 nap telt el azóta
“Sok jó kis helyen”: a praktikus fantomszavazók és a szerbiai nullás házszámok
- Szerbia4 nap telt el azóta
Belgrádban bemutatkozott a titkosrendőrség, miután a feladatok ki lettek osztva
- Szerbia6 nap telt el azóta
Féláron vette meg a Jugoslavija szállodát a szerb pénzügyminiszter köre
- B A Balkanac5 nap telt el azóta
Piros szív, fehér hó, zöld levél (húsvéti vegyes-hímes)