Connect with us

Horvátország

Behajózott a fiumei kikötőbe a PSG tulajdonosának a jachtja

A 133 méter hosszú és 19 méteres lélekvesztő acélból épült, végsebessége 23 csomó. A zászlóshajónak is beillő jacht mindenfélével el van látva, ami a szépasszonyok utaztatásához, illetve különböző diszkrét üzletek nyélbeütéséhez nélkülözhetetlen

Avatar photo

Közzétéve:

A megjelenés dátuma

A kis lélekvesztő, amellyel HBJ utazgat
A kis lélekvesztő ugyanazt a nevet viseli, mint HBJ cége, amelyet évekkel ezelőtt a Donald Trumphoz kötődő Kushner család egy New York-i ingatlanügyletbe akart bevonni
A cikk meghallgatása

Szóval, szegény embert az ág is húzza. Nem elég hogy húsvéthétfő volt, amikor Horvátországban a fű se nő, hanem Lajos halála után még egy számítógépem, a Groot is beadta a kulcsot. Lajost korábban már közösen elsirattuk, ezért ejtsünk néhány könnycseppet Groot emléke előtt is tisztelegve. Ez már jóval kellemetlenebb hírnek számít, mert Groot, szegény, alig volt hat-hét éves és Ryzen 7-es prockójával ő számított az erőművésznek a házban. De hát ez van, az időjárás kíméletlen, Horvátországot beborította a szaharai homok és ehhez még forró, viharos erejű szél is társult, a számítógépek is meghalnak, a vallási ünnepek jóvoltából meg a tudósító szívhatja a fogát, hogy most azért mégis, mi a fészkes fenéről írjon. Így került elő a címben szereplő luxusjacht.

Az Al Mirqab

A fiumei (Rijeka) kikötőbe hétfőn reggel befutó Al Mirqab, a világ egyik legnagyobb luxusjachtja. Tulajdonosa Hamad bin Jassim bin Jaber Al Thani, Katar korábbi miniszterelnöke, aki a hajócska mellett a Paris Saint Germaine futballklub tulajdonával is büszkélkedhet, a brit bulvárlapok ugyanakkor úgy becézik, ő az az ember, aki megvásárolta Londont.

A jachtot 2008-ban bocsátották vízre a németországi Peters Schiffbau Wewelsfleth hajógyárban. A 133 méter hosszú és 19 méteres lélekvesztő acélból épült, végsebessége 23 csomó. A zászlóshajónak is beillő jacht mindenfélével el van látva, ami a szépasszonyok utaztatásához, illetve különböző diszkrét üzletek nyélbeütéséhez nélkülözhetetlen.

Így a hajón hatalmas spa-központ mellett tíz nagy apartman található összesen 24 férőhellyel, de van mozi, szabadtéri bár – nem is egy -, fedett medence, szabadtéri jacuzzi és helikopter-leszállóplatform is. A legénységét hatvan fő alkotja.

Becslések szerint több mint 300 millió dollárt ér. Al Thaninak, akit baráti körben csak HBJ-nek emlegetnek, csupán két felesége és 11 gyermeke van, így lazán elférnek a jachton, ha éppen egy kis hajókázásra támad kedvük.

Kikötő, vasút, európai közlekedési folyosók

Mindeközben a múlt kedden Valter Flego horvát parlamenti képviselő tengeri kikötőkről szóló kerekasztalt tartott Brüsszelben. A jelenlévők megtárgyalták a horvát tengeri kikötők számára rendkívül fontos a transzeurópai közlekedési hálózatról (TEN-T) szóló rendelet felülvizsgálatát, amely hamarosan hatályba lép, de egyöntetűen megállapították, hogy fejlődésük kulcsfontosságú feltétele a vasúthálózat gyorsabb korszerűsítése.

A konferenciát a fülhallgatós úr hívta össze

A konferenciát a fülhallgatós úr hívta össze (Forrás: X platform, Valter Flego)

A konferencián részt vettek bizottsági illetékesek, az Európai Parlament több képviselője, valamint Fiume (Rijeka), Split, Ploče, Pula és Koper kikötőinek delegációja.

Filip Rogošić, a spliti kikötő igazgatója és a Horvát Kereskedelmi Kamara Kikötők, Hajózási és Tengerészeti Ügynökök Szövetségének elnöke szerint a Zágrábot Splittel összekötő likai vasútvonal mai állapotában háromszor növeli a szállítási költségeket, mint az a régen esedékes villamosítás esetén történne.

Rogošić hozzátette, hogy ezért több ezer teherautó van az autópályákon, ráadásul egy dízelmozdony Zágráb és Split között 10 000 liter üzemanyagot használ el.

A szintén horvát Maja Bakran, az Európai Bizottság Közlekedési és Mobilitási Főigazgatóságának főigazgató-helyettese elmondta, hogy a TEN-T rendelet felülvizsgálatával ezt első alkalommal terjesztették ki az Európai Unión kívüli területre (Bosznia-Hercegovina), amit egyáltalán nem volt könnyű megvalósítani.

Ily módon Ploče kikötőjét az Vc folyosó köti össze Szlavóniával Bosznia-Hercegovinán keresztül, majd tovább más EU-tagállamokkal.

Ahogy Victoria Nuland mondaná

Ennyit az EU-ról, vagy, ahogy az ukránok sütis nénije, Vicky Nuland mondaná, „F*ck the EU.” A dörzsölt svájciak ugyanis komolyan nekiálltak hidrogénüzemű mozdonyokat fejleszteni.

KIKISÉRI: Victoria Nuland, az amerikai külügyminisztérium harmadik legfontosabb tisztségviselője heteken belül nyugdíjba vonul, ezt  Antony Blinken külügyminiszter kedden jelentette be

KIKISÉRI: Victoria Nuland, az amerikai külügyminisztérium harmadik legfontosabb tisztségviselője heteken belül nyugdíjba vonul, ezt Anthony Blinken külügyminiszter kedden jelentette be (Forrás: X platform, Anthony Blinken)

A 80 éves hagyományokkal rendelkező svájci, vasúti járműveket gyártó, Stadler Rail Flirt H2 néven hidrogénüzemű személyvonattal hozakodott elő. Ezt eredetileg a kaliforniai San Bernandino megyéből rendelték, amely hatalmas sivatagi és hegyvidéki területet fed le a csendes-óceáni hátország és Nevada között, amiért is, a vasúthálózat villamosítása nyilvánvalóan nem lehetséges.

A H2 hivatalosan 127 km/h végsebességet és 460 kilométeres távolságot tud megtenni egyetlen hidrogéntöltéssel. Annak érdekében, hogy megmutassák a mozdonyban rejlő teljes potenciált, a Stadler Rail egy körpályára állította a H2-tőt a coloradói Pueblóban, ami világrekordot eredményezett.

Egyetlen töltéssel a vonat 46 órán keresztül folyamatosan futott 60 kilométeres óránkénti sebességgel és szinte hihetetlen 2803 kilométert tett meg. A rekord szerepel a Guinness Rekordok Könyvében, mint “a hidrogénüzemű személyvonat által megtett leghosszabb távolság”.

A BALK Hírlevele


Meteorológia



B.A. Balkanac

Balkanac

Magyarország

Szlovákia

Oroszország

Kína

Európai Unió

IN ENGLISH

Egy hét legjava