Connect with us

Írd be ide, amit keresel!

Szerbia

OROSZ VILÁG: Megérkezett a Russia Today Szerbiába

ivanka rt milincic
OROSZ VILÁG: Jelena Milinčić főszerkesztő szerint a Russia Today "orosz világnézetet" kínál a szerbiai olvasóknak és nézőknek (Forrás: Russia Today)

Olvasási idő: 2 perc

Az orosz állami finanszírozású megkezdte működését Szerbiában, ma (november 16-án) még csak egy cirill és latin betűs multimédiás honlap formájában, ám 2024-től várhatóan televíziós csatornát is indít. A tervek azonban ennél akár ambiciózusabbak is lehetnek, a szerbiai szerkesztőség ugyanis az RT Balkan nevet viseli, ami arra is utalhat, hogy jelentléte idővel nem csak Szerbiára korlátozódik.

A Belgrádban nyílt új orosz portál főszerkesztője Jelena Milinčić, aki a Szputnyik kiadását főszerkesztőként jegyző Ljubinka Milinčić lánya. Ebből egyértelmű következtetésként az vonható le, hogy az orosz állami média szerbiai fiókszerkesztőségei egy szerbiai család kezében összpontosulnak, ezáltal az irányítás egy központon ül történik.

Jelena Milinčić beköszönő cikkében azt írta, hogy a Russia Today “orosz világnézetet” kínál majd a szerbiai olvasóknak és a nézőknek.



A leggyakoribb szó, amit hallottam, amikor azt mondtam bárkinek is, hogy az RT megjelenik a Balkánon, az volt, hogy végre! És azért végre, mert ezen a nyugatbarát médiával behálózott területen már régóta érezhető az igény legalább egy orosz televíziós csatornára, amely az orosz hozzáállást és az orosz nézőpontot mutatja be képekben és szavakban

– írta a főszerkesztő, aki szerint ez az igény még nyilvánvalóbbá vált idén március óta, amikor az összes európai RT-csatorna leállt. Az új hírportál vezetője ezzel áttételesen jelezte, hogy az Russia Today szerbiai megjelenésével kívánja ellensúlyozni uniós kitiltását, és Szerbián keresztül igyekszik visszatérni, ha nem is az Európai Unióba, de legalább annak közelébe.

Milinčić úgy fogalmazott, hogy az Russia Today azért kényszerült a távozásra az EU-ból, mert Európát “valójában zavarta az orosz televíziós csatorna népszerűsége”.

De a betiltással a totalitarizmus is lelepleződött, amit a szólásszabadság állítólagos képviselői szívesen elfogadtak

– állapította meg szerbiai RT Balkan hírportál főszerkesztője, de hasonló álláspontra helyezkedett belgrádi nagykövete is, aki a Twitteren reagált az új csatorna megjelenése miatt méltatlankodódóknak.

Az Európai Unió képviselői ismét cinikusan a feledés homályba vetették a közös európai értékeket, amelyeket állítólag annyira védenek



– jelentette ki Alekszandr Bocan-Harcsenko, aki az uniós jelentéstevőnek Vladimír Bilčíknek az álláspontjára reagált, aki szerint az RT szerbiai megjelenésével a “háborús propaganda” tért vissza Európába.

Annak a látványa, hogy Szerbiába a főbejáraton tér vissza az orosz propaganda a Russia Today indításával, ellentétes azon kötelezettségvállalásával, hogy az európai külpolitikával történő harmonizáción dolgozzon

– fogalmazta meg álláspontját Bilčík, a másik oldalt képviselő, finanszírozású Szabad Európa Rádiónak nyilatkozva. Belgrádi elemzők szerint Szerbia, ha a szavak szintjén nem is, de tettivel már elkötelezte magát az egyik oldal mellett.

Mi nem tartozunk az Európai Unióhoz, mi nem vagyunk a , ezért ebben a helyzetben – amikor Brüsszel és Washington szerint a Russia Today a propagandájának az eszköze – a csatorna engedélyezése politikai döntés függvénye

– jelentette ki a részben szintén amerikai pénzekből működő N1 televízió szerbiai csatornájának ában Andrej Ivanji a belgrádi Vreme magazin portáljának vezetője, aki szerint annak van igen is van üzenete, hogy Szerbia nem vezeti be az Oroszország elleni szankciókat, ugyanakkor engedélyezi a Russia Today működését a szólásszabadság szellemében. Ivanji szerint az sem mellékes körülmény, hogy az orosz állami csatorna éppen kezdi meg működését Belgrádban, és nem öt vagy hat évvel ezelőtt.

Like
Love
Care
Haha
Wow
Sad
Angry





🚗 H-1089 Budapest, Delej utca 51

📬 contact@balk.hu

☎️ +36 30 631 3104

💁‍♂️ Rólunk - About us

📰 Impresszum

💰 Szponzorált tartalom

🏁SEO-partner

BALK Magazin © 2019-2022


Helyesírási hiba jelentése

A következő értesítést küldjük a szerkesztőnek: