Connect with us
BALK Magazin applikáció telepítése

Gazdaság

A NÍLUS DELTÁJA: Egyiptomban kutat az INA

Avatar photo

Közzétéve:

A megjelenés dátuma

ina epulet
play iconIde kattintva meghallgathatod a cikket (kettő az egyben)
Olvasási idő: 1 perc

A horvát-magyar tulajdonban lévő INA kőolajipari vállalat bejelentette, hogy Tarek al- Mala egyiptomi olajügyi miniszter hozzájárult az INA és a Wintershell DEA közötti adásvételi szerződés véglegesítéséhez. A nevezett Wintershall DEA egyébként az operátor az East Damanhur kutatókoncesszión, amely a Nílus deltájának szárazföldi részén helyezkedik el.

A mostani fúrás

Ezzel az INA új egyiptomi koncesszióhoz jutott, amelyben részesedése 20 százalékot tesz ki, a fennmaradó 40-40 százalékot a Wintershall DEA és a Cheiron birtokolja.

Az INA véleménye szerint ez jelentős mértékben javítja egyiptomi ügyvitelének hosszú lejáratú fenntarthatóságát, ugyanis a helyi partnerrel és a nemzetközi tekintélyű operátorral a Nílus deltájának földgázban gazdag részein kutatnak, ahol már létezik a földgáz kinyeréséhez szükséges infrastruktúra.

– Egyiptom kulcsfontosságú külföldi piac az INA számára a kutatás és termelés terén, ahol már régóta jelen vagyunk. Az új koncesszióval az INA bővíti egyiptomi portfólióját, és megteremti az új szénhidrogén-kitermelés feltételeit a kutatási tevékenység után. Örülünk, hogy olyan partnerekkel érjük el céljainkat Egyiptomban, akikkel már jó együttműködést alakítottunk ki

– nyilatkozta Fasimon , az INA igazgatótanácsának elnöke. A szerződés aláírása

Az East Damanhur-i kutatási koncesszió három évre szól, azzal, hogy siker esetén a szerződés 20 éves termelői licencre váltható át.

Régi partner

Az INA Egyiptomban már 30 éve jelen van, főként a Nyugati-sivatag területén folytatja tevékenységét. East Yidma esetében önálló operátor, 100 százalékos részesedéssel a koncesszióban, míg a North Bahariya, Ras Qattara és Wets Abu Gharadig koncessziókban partnerként tartják számon.

Az INA Egyiptomban napi 1,8 millió barrelnek megfelelő mennyiségű kőolajat termel.

A vállalat külföldön még Angolában van jelen, két partmenti vizeket kutató koncesszió formájában. Itt jelenleg még bevezető termelés folyik, napi 0,6 mboe (thousand barell of oil equivalent) mennyiségben.

Az INA-nak Szíriában voltak jelentős érdekeltségei, ám 2012-ben az ottani tevékenységének feladására kényszerült, miután az EU és az ENSZ szankcióinak megfelelően vis maior beállását hirdették meg, ráadásul az Iszlám Állam kárt tett az ottani berendezésekben.

A volt Jugoszlávia idején az INA jelen volt Líbiában is, de azóta az el nem kötelezettségnek és Gadhaffi ezredesnek is befellegzett.
_________________
Fotó:

Gazdaság

DOBOZOLNAK: Csomagot hozott a posta, avagy a villámgyors növekedés titka

Avatar photo

Közzététel:

a megjelenés dátuma

pipi 1024x710 1
play iconIde kattintva meghallgathatod a cikket (kettő az egyben)
Olvasási idő: 2 perc

Az egyébként is robbanásszerűen növekvő e-commerce, azaz internetes kereskedelem, a koronavírus járvány közepette csúcsra pörgött. Az új aranyláz esetében megismétlődnek a régi történetek: nem az gazdagodott meg legjobban, aki aranyat talált, hanem az aki a bányászoknak a felszerelést, élelmet biztosította. Meg persze, a whiskyt, és a jobb sorsra érdemes, ősi mesterséget űző hölgyeket, de ez más lapra tartozik.

Szemesnek áll a dobozolás

A zágrábi székhelyű Modepack cég egyike a sikertörténet nagy nyerteseinek, öt éves fennállása alatt sikerült 32 ország piacán megvetni a lábát, partnerei között olyan óriások is vannak, mint az Amazon, H&M, Vans, Adidas, DHL, DPD, Loomis és az antwerpeni gyémánttőzsde (Antwerpen World Diamond Centre).

A Modepack egyike a világ vezető cégeinek a logisztikai szállításhoz szükséges minőségi csomagolóanyagok gyártása terén, s a hangsúlyt az e-kereskedelemre és futárkézbesítésekre, valamint a pénz és értéktárgyak szállításánál nélkülözhetetlen dobozokra fekteti.

Jure Širić a cég igazgató-tulajdonosa a Poslovni dnevniknek (Üzleti napilap) adott interjújában elmondta, hogy a céget 5 évvel ezelőtt azzal a megfontolással alapította, hogy az e-kereskedelem belátható időn belül mindennapi dolog lesz, ám erre sokkal előbb sor került, mint bárki gondolta volna.

Širić egyébként a vállalkozók második nemzedékébe tartozik, családja a bosznia-hercegovinai Weltplast reciklálással és csomagolóanyag-gyártással foglalkozó cég tulajdonosa, és mielőtt saját vállalkozásba kezdett volna, a cég európai piacokkal foglalkozó eladási osztályát vezette.

– Valami újat szerettem volna megpróbálni és minden arra utal, hogy igazam volt

DOBOZOLNAK: A postás csomagot hozott, avagy a villámgyors növekedés titka

– állapította meg Širić, és hozzátette, hogy a koronavírus-járvány, amely lebénította a gazdaság egy részét, cégének nem várt, robbanásszerű fejlődést hozott. Az üzlet látványos növekedése folytán a Modepack már 2020-ban a kapacitások megduplázása mellett döntött.

Októberben kezdődik a cég új Velika Gorica-i gyárának építése, egyik fontosabb üzletfele, a Horvát Posta csomagelosztó rendszerének közvetlen közelében. A projekt mintegy 50 millió kunába kerül (kicsit kevesebb mint 7 millió euró), és ebből 1 millió euró az EU-s alapokból származik.

Az új üzemben eleinte három gyártósor üzemel, de a végső kapacitása 14 gyártósor, amelyeket fokozatosan építenek a kereslet növekedésével összhangban.

A jelek szerint keresletben nem lesz hiány. 2020-ban a cég bevétele 50 millió kuna (kb. 7 millió euró) volt, azaz 60%-kal nagyobb mint 2019-ben, míg idén további 20 százalékos növekedést várnak, közel 8 millió eurós bevétellel.

Az új üzem befejezése után a bevétel várhatóan eléri a 20 millió eurót.

Az e-kereskedelem 200 százalékkal nőtt

– Az e-kereskedelem világszerte villámgyorsan növekedett, már a koronavírus járvány előtt is

– mondta Širić, s hozzátette, hogy a növekedés 2019-ben 21 százalékot tett ki világszinten.

A tavalyi adatok azt mutatják, hogy a fejlett e-kereskedelemmel rendelkező országok erőteljes fejlődést produkáltak, ám ez százalékosan nem volt annyira látványos, mint a felfutó/fejlődő országokban tapasztalható. Horvátországban például a növekvés 200 százalék volt.

Širić a továbbiakban elmondta, hogy a rendelkezésre álló adatok szerint az e-kereskedelem az EU szintjén tavaly 31 százalékkal volt nagyobb, mint egy évvel korábban.

A zágrábi cég a legkisebb a kontinens négy e-kereskedelemre specializált csomagolóanyag-gyártó cégének, és ugyanúgy csúcstechnológiával rendelkezik, mint a többiek.

Ennek tükrében nem meglepő, hogy évi 200 millió darabos termelésének 92%-át álja.

Miután a Modepacknál a bérek jelentősen meghaladják a horvát átlagot, nincs gondjuk a munkaerővel. A tulajdonos elmondása szerint tavaly 2539 jelentkező volt a 12 meghirdetett új állásra.

Az olvasás folytatása



Meteorológia

KÖVETÉS

Napi hírlevél


A szerző cikkei

Líra-könyvek

B.A. Balkanac

Balkanac

in english

Utazás

Letöltések

Google-hirdetés

Tíz nap legjava