Connect with us

Írd be ide, amit keresel!

Kikötő

MAGYAR TENGER: A szlovén pártellentétek miatt vett Magyarország kikötőt Triesztben, és nem Szlovéniában

magyar tenger szijjarto peter trieszt
Olvasási idő: 2 perc

A Három Tenger Kezdeményezés nem új találmány. A XIV. században, Nagy Lajos idejében már létezett valami hasonló. Akkor Magyarország partjait három mosta. Ma viszont egy sem. De akinek nincs tengere, az legfeljebb vesz magának! Ha van rá pénze.

tengeri kikötő

Trieszt földrajzi értelemben még a része, hiszen az Isonzó ( nevén Soča) folyótól keletre fekszik. Magyarország itt vett kikötőt.

A trieszti magyar tengeri kikötővel Magyarország erősödik, mert a gazdaságnak és a vállalkozásoknak alapvető érdekük, hogy legyen egy magyar kijárat a tengerre

– jelentette ki a külgazdasági és az origo.hu-nak adott interjújában.

Péter azt hangoztatta, a magyar kikötő a magyarországi vállalatok számára megbízhatóságot és kiszámíthatóságot jelent majd, ez pedig garantálja az üzleti megtérülést a magyar cégeknek.

A beruházás megtérülése a külügyminiszter szerint a kikötőt övező érdeklődés alapján már most “nyilvánvaló”, hiszen a magyar és nemzetközi cégek a raktározásért, a logisztikáért és a szállítmányozási szolgáltatásért jelentős összegeket fizetnek majd, ami egyértelműen jó a magyar nemzetgazdaságnak.

Trieszt volt a jó megoldás

Szijjártó szerint Trieszt minden szempontból a legjobb megoldás volt, mivel az egyik legközelebbi tengeri kikötő Magyarországhoz képest, közúton és vasúton is 24 óra alatt elérhető, a kikötő kapacitása pedig elég ahhoz, hogy a magyar áló vállalatok igényeit ki tudja elégíteni.

A trieszti kikötőt azok a közepesnél nagyobb hajók tudják használni, amelyek a magyarországi vállalatok számára fontosak.

A legnagyobb hajók a bevett gyakorlat szerint Rotterdamba vagy Pireuszba hajóznak be, ott az árut kisebb hajókra pakolják, így küldik Triesztbe. A folyamat pedig visszafelé is így működik – mondta a külgazdasági és külügyminiszter.

Kiemelte, hogy Trieszt forgalma az elmúlt években rendkívül dinamikusan nőtt és a Magyarországhoz közel eső kikötők közül a legjobb szárazföldi szállítmányozási infrastruktúrával és fejlődési potenciállal rendelkezik.

Az elmúlt években Trieszt és Magyarország között az áruforgalom a négyszeresére nőtt, jelenleg legalább naponta konténervonat közlekedik Trieszt és Magyarország között, a kikötő üzembe helyezése után pedig ennek a megduplázódását várják.


kis festett kabatok222kis festett kabatok

A szlovén pártellentétek miatt nem kellett

Szijjártó Péter arra is kitért, hogy a magyar tárgyalt a szlovénekkel Koperről.

A külgazdasági és külügyminiszter szerint kiderült azonban, hogy az együttműködés nem lehetséges, mivel

a többpárti kisebbségi kormány egyes pártjai a kritikus infrastruktúrájának vonatkozásában nem akartak ilyen megállapodást

Jelentsen ez bármit is. Ezért “az lett a vége a dalnak”, hogy Magyarország Szlovénia helyett Olaszországban vett magának kikötőt.

A trieszti kikötőről már megkötötték az adásvételi szerződést, amely ősszel lép életbe. Ekkor kötnek majd egy újabb megállapodást, amelyben rögzítik, hogy a trieszti kikötőben 2016-ban indult fejlesztésekhez hogyan kapcsolódik a magyar terület.

Később pedig létrejön egy magyar vállalat is, amely felügyeli a magyar állam 100 millió eurós fejlesztését – ismertette a miniszter, hozzátéve, hogy három év alatt kell elkészülnie a kikötőnek.

Szijjártó elmondta, hogy


konzultálnak a másik három visegrádi országgal is arról, hogy bevonják őket a tervekbe.

A külgazdasági és külügyminiszter szerint a kikötő létesítése tovább erősíti majd a magyar-olasz kapcsolatokat.

(MTI/origo/BALK, Fotó:MTI)

Lektor nélkül dolgozunk. Ha helyesírási hibát találsz, akkor jelöld ki a szót az egérrel, majd egyszerre nyomd le a következő két billentyűt: Ctrl+Enter. A program semmiféle személyes adatot nem kér, és nem továbbít. Köszönjük, hogy segítesz jobbá tenni a BALK-ot!

Napi hírlevél


Mi munkát teszünk bele, legyen a megosztás a fizetség!


🚗 H-1089 Budapest, Delej utca 51

📬 contact@balk.hu

☎️ +36 30 631 3104

💁‍♂️ Rólunk - About us

📰 Impresszum

💰 Szponzorált tartalom

🏁SEO-partner

BALK Magazin © 2019-2022

Helyesírási hiba jelentése

A következő értesítést küldjük a szerkesztőnek: