BUDAPEST-BELGRÁD SZUPERVASÚT: A szerb oldalon 2022-re végeznek a munkálatokkal

Utolsó módosítás:

A Budapest-Belgrád vasútvonal fejlesztéséről tárgyalt Belgrádban a magyar-szerb-kínai munkacsoport. A BB szupervasút szerbiai szakaszán már elkezdődött a felújítás, Magyarországon pedig megkezdődtek az építés előkészületei. A múlt hónapban aláírták a szerződést is a magyar szakasz teljes körű tervezésére és kivitelezésére a kínai-magyar konzorciummal.

A BB szupervasút több mint zászlóshajó

A Budapest-Belgrád vasútvonal kiépítése a Kína és Közép-Európa közötti együttműködés zászlóshajójaként indult, de több lett ennél, mert kiderült, hogyan tud Európa együttműködni Kínával.

Ezt Palkovics László innovációs és technológiai miniszter a Budapest-Belgrád vasútvonal fejlesztésével foglalkozó magyar-szerb-kínai munkacsoport belgrádi ülését követően mondta.

Palkovics álláspontja szerint az is kiderült, hogy miként tudnak a közép-európai országok egymással együttműködni.
Szabadka környékén jövőre kezdődik meg a munka

A szerb-magyar szupervasút egyik szerbiai szakaszán már javában dolgoznak. Ópazovától Újvidékig eddig 17 kilométer hosszan rakták le a síneket, amelyen a vonatok 200 kilométeres óránkénti sebességgel haladnak majd. A Budapest-Belgrád gyorsvasutat ugyan a kínaiakkal közösen építi Magyarország és Szerbia, ám Újvidéktől délre az oroszokat is bevonták a munkába. A szerbek szerint építési szempontból ez a „szupervasút” legnehezebb szakasza. A tervek szerint Újvidéktől Belgrádig 2021 végétől már közlekednek a vonatok, az utazás valamivel több, mint fél órát vesz majd igénybe. A Szabadka és Újvidék közötti szakaszon jövőre kezdik meg a munka. (Novosti)

A szupervasút szerb oldalon 2022-re készül el

Zorana Mihajlović szerb közlekedésügyi miniszter emlékeztetett arra, hogy a Budapest-Belgrád vasútvonal ötlete öt évvel ezelőtt született meg.

Azóta Szerbiában két szakasz építése már elkezdődött és hamarosan le is zárul, a harmadik szakaszt pedig várhatóan a jövő évben kezdik el építeni.

A teljes szerbiai szakasz a várakozások szerint 2022 végére készül el.

Hozzátette, hogy az érintettek egyetértettek abban, miszerint nem elég a Belgrád és Budapest közötti vasúti szakasz megújítása ahhoz, hogy a kínai áru a görög kikötőkből mihamarabb Nyugat-Európába jusson.

Ehhez az egész vasútvonalat fel kellene újítani, így felmerült, hogy Észak-Macedóniát és esetleg Görögországot is bevonják a projektbe.

A szerb miniszter leszögezte, az építkezés minden pontja összhangban áll az európai előírásokkal, és a Belgrád-Budapest vasútvonal építési projektje egyetlen pontban sem ütközik az európai törvényekbe.

Ha az EU-nak szabad, akkor Szerbiának is szabad

Zorana Mihajlović szerb közlekedési- és építésügyi miniszter: Kína rendelkezik azzal a technológiával, amely sem európai, sem világviszonylatban nem tér el az elvárt normáktól. Az Európai Unió részéről felmerültek-e bizonyos kérdések a Kínával való együttműködéssel kapcsolatban? Igen. De az Európai Uniónak is van olyan külön testülete, amely az EU és a Kína közötti együttműködéssel foglalkozik, és közös projektekben működik együtt Kínával. Szerbia egy nyitott ország, amely együttműködik minden más országgal, és sok közös projektje van Kínával az infrastruktúra terén. (Blic)

Kína nemcsak vasutat építene

Ning Csi-Csö, a kínai Nemzeti Fejlesztési és Reformbizottság alelnöke szerint Kína továbbra is készen áll arra, hogy támogassa a Budapest-Belgrád vasútvonal fejlesztését. Azt szeretnék, hogy a projekt jó példája legyen a Kína és Közép-Európa közötti sikeres együttműködésnek.

Reményét fejezte ki, hogy az együttműködés a jövőben a vasút mellett kiterjed majd az autóutak, hidak és más infrastrukturális fejlesztések, valamint energetikai projektek megvalósítására is. (MTI/BALK)




Mondd el a véleményedet!