Connect with us

Szerbia

Az Informer szerint az oligarchák oroszellenes hisztériát keltenek Szerbiában

Avatar photo

Közzétéve:

A megjelenés dátuma

Ne legyenek illúzióink, a szerbiai választások semmi másról nem szólnak, mint arról, hogy ki ellenőrizen egy olyan kis, de stratégiailag fontos országot, mint Szerbia + Informer
Ne legyenek illúzióink, a szerbiai választások semmi másról nem szólnak, mint arról, hogy ki ellenőrizen egy olyan kis, de stratégiailag fontos országot, mint Szerbia. A választásokon a Szerb Haladó Párt az 1-es, a Szerbia az erőszak ellen nevet viselő ellenzéki tömörülés a 7-es pozícióból indul a választásokon
A cikk meghallgatása

A szerb kormányközeli Informer arról ír, hogy újabb támadás érte a szerb államot, mert a két szerb oligarcha – Dragan Šolak és Dragan Đilas – példátlan oroszellenes hisztériát folytat, és ezzel támadja az ország elnökét, Aleksandar Vučićot! Dragan Šolak egy kiterjedt ellenzéki médiabirodalom, a másik Dragan, Dragan Đilas pedig a legnagyobb ellenzéki párt, a Szabadság is Igazság Pártjának vezetője. Az alábbi cikkben azt elemezzük, hogy a Nyugat miként igyekszik befolyásolni a szerbiai választásokat, de semmiféle kétségünk nincs afelől, hogy Oroszország is ugyanezt teszi a különböző szerbiai ultranacionalista erőkön keresztül, ezekről az összefüggésekről korábban már többször írtunk, hogy a kormányzaton belüli orosz befolyásról ne is beszéljünk, a végén pedig arra a megállapításra jutunk, hogy Öntől, kedves szerbiai szavazó, jóformán semmi sem függ! Ennek ellenére érdemes elolvasni a cikket, merthogy tömény politikai őrületnek vagyunk a szemtanúi.

Az Informer és a választások

Az Informer arra reagált, hogy megfogalmazása szerint a Dragan Šolak tulajdonában lévő N1 televízió a ma záruló szerbiai választási kampányban aktívan támogatta Dragan Đilast, ami mellékesen szólva igaz is.

A biztosítékot azonban valójában nem ez ütötte ki, hanem az, hogy az N1 internetes felületén megjelent egy cikk, miszerint Oroszország erőteljesen beavatkozik a szerbiai választási kampányba, ami valójában nem is egy eredeti cikk, hanem egy átvétel a német Deutsche Wellétől.

Az Informer, amely a szerb elnök kedvenc lapja és az összes államfői cselszövés odaadó támogatója, azt írja, hogy ez egy újabb bizonyítéka a példátlan oroszellenes hisztériának, de egyben újabb támadás is az államfő ellen.

A Vučić-közeli portál szerint a “gyűlölködő ellenzéki média” majdhogynem azzal vádolta meg a szerb államfőt, hogy Vlagyimir Putyin orosz vezetőt kérte fel, hogy kampányoljon neki!?!

A szerb udvari hírportál arról is ír, hogy a gyűlölködő ellenzéki média egyik kiadványa, a European Western Balkan (EWB) azzal gyanúsította meg Oroszországot, hogy a választások előtt a szerb hatóságok szolgálatába állította a Russia Today hírportált, mint az orosz állami média képviselőjét, ami egyenesen arra utal, hogy Moszkva segített Vučićnak a választások előtt.

Az Informer ezzel kapcsolatban megjegyezte, hogy a politikai Nyugat által fizetett szervezetek és Dragan Šolak oligarcha médiája csak azért támadja Aleksandar Vučić szerb elnököt, mert független politikát folytat!

A csatorna hozzátette, hogy az EWB erről azt követően írt, hogy a Russia Today, illetve az orosz újságírók olyan bizonyítékokat tártak fel, miszerint az oligarcha Proglas (egy ellenzéki értelmiségi csoport) Dragana Đilas mellett kampányol.

Az Informer megjegyzi, hogy az úgynevezett “polgári kezdeményezés mögött, amelyet számos külföldi nagykövetség finanszíroz, a hamis országnak nevezett Koszovó, Soros György, és a CIÁ-hoz köthető NED (National Endowment for Democracy) áll.

A National Endowment for Democracy egy kvázi autonóm, nem kormányzati szervezet az Egyesült Államokban, amelyet 1983-ban Ronald Reagan volt amerikai elnök alapított Carl Gershman, amerikai ENSZ-nagykövet és Allen Weinstein egykori történész bevonásával a Szovjetunió és a kelet-európai csatlósállamok megbuktatására.

A Washington Post (WP) a hónap elején arról írt, hogy Azerbajdzsánban most is üldözik azokat, akik együttműködtek a NED-del az İlham Əliyev által vezetett rezsim elleni küzdelemben, Damon Wilson a National Endowment for Democracy elnök-vezérigazgatója, pedig nem sokkal korábban arról cikkezett a WP-ben, hogy a mianmari junta terrorháborút folytat az ország lakossága ellen, amelyet a civilek elleni légicsapások, a legkiszolgáltatottabbaknak nyújtott humanitárius segélyek blokkolása és több ezer politikai fogoly letartóztatása jellemez.

Mindez azt bizonyítja, hogy a National Endowment for Democracy amerikai háttérhatalomként most is aktív, és az sem igen kétséges, hogy ma is jelen lehet Kelet-Európában, nem csak Mianmarban, Azerbajdzsánban vagy Venezuelában.

Az RT cikke

A Russia Today az inkriminált cikkében annak jár utána, hogy a ProGlas csoport honlapját, amelyen csatlakozni lehet az ellenzéki média által támogatott mozgalomhoz, a “Građanske inicijative” (Polgári kezdeményezések) csoport nyitotta.

A ProGlas deklaráltan nem támogat(ott) egyetlen ellenzéki pártot sem, csak szavazókat mozgósít a jelenlegi kormányzat elleni szavazásra, ez viszont összhangban van azzal a Dragan Đilas által hangoztatott elképzeléssel, hogy háromszázezer plusz szavazóra lenne szükség a Vučić-rezsim megbuktatására.

Ezt az felvetést annak mentén kell vizsgálni, hogy a szerb elnök nemigen tud új szavazókat mozgósítani, főleg azt követően, hogy a vele rivális nacionalista pártok is ellene kampányolnak a Koszovóval szembeni “lagymatag” politikája miatt.

Ezzel magyarázható, hogy a szerb elnök a Szerb Haladó Párt képviseletében olyan városokban is erőteljesen megjelent, amelyek eddig a kollaboráns Ivica Dačić által vezetett Szerbiai Szocialista Párt vadászterületének számítottak, válaszul Dačić megpróbálja elorozni a hatalmat a haladóktól azokon a településeken, ahol azok gyengélkednek.

Ezt szolgálta például az is, hogy a szocialisták a Balkán mészárosának számító Slobodan Milošević nevével fémjelzett emléktermet nyitottak Nišben, ami nemcsak a jóízlés határán megy túl, hanem a háborús bűnök dicsőítésének is számíthat függetlenül attól, hogy a Hágai Törvényszék nem hozott jogerős ítéletet Milošević halála miatt. (Megjegyzendő, hogy a volt jugoszláv & szerb elnök megbuktatásából is kivette a részét az Egyesült Államok az Otporon keresztül.)

Visszatérve a Russia Today cikkére, abban több olyan megállapítás is van, amely szerint a ProGlast, és a mögötte keresendő “Građanske inicijative” (GI) nevű szervezetet a nyugati struktúrákhoz köti, aminek egyik látható jele, hogy a GI abban az irodaházban székel, amelyben a többi nyugati finanszírozású szervezet.

Az RT annak is utánajárt, hogy a kezdeményezés adományozóinak listáján Hollandia, Nagy-Britannia, Norvégia és az Egyesült Államok nagykövetségén kívül szerepel az Európai Bizottság, a Freedom House, a mémet Project Integra Kosovo, Sorosék koszovói és szerbiai Nyílt Társadalom Alapítványa, az Európa Tanács, a USAID… És természetesen az elkerülhetetlen NED, az Amerikai Nemzeti Demokrácia Alapítvány, amely a CIA tevékenységéhez kötődik megalakulása óta.

A szavazásra történő buzdítás stratégiája

A szavazásra történő buzdítás stratégiája

A Russia Today megjegyzi, hogy ami most történik, az nagyon emlékeztet a „Menj el és szavazz” (Izađi i glasaj) kampányokra, amelyeket az Egyesült Államok 2006-ban, 2007-ben és 2008-ban folytatott Szerbiában annak érdekében, hogy Koszovó függetlenségének kikiáltása után olyan szereplők kerüljenek Belgrádban hatalomra, akik „alkalmasak” az együttműködésre a koszovói függetlenség létrejöttét követően is.

A Russia Today itt elővette a WikiLeaks idevonatkozó egyik dokumentumát, amelyek szerint az akkori amerikai nagykövet ígéretet tett arra, hogy egy agresszív Get Out the Vote (GOTV) kampányon keresztül kiviszik az urnákhoz a demokratikus szavazókat.

Zárszó

Itt most egyelőre csak azt elemeztük, és elemezhettük volna még tovább is, hogy a Nyugat miként igyekszik befolyásolni a szerbiai választásokat, de semmiféle kétségünk nincs afelől, hogy Oroszország is ugyanezt teszi a különböző szerb ultranacionalista erőkön keresztül, hogy a kormányzaton belüli orosz befolyásról ne is beszéljünk, de erre még visszatérünk.

Tehát ne legyenek illúzióink, a szerbiai választások semmi másról nem szólnak, mint arról, hogy ki ellenőrizen egy olyan kis, de stratégiailag fontos országot, mint Szerbia.

Teljesen egyértelmű, hogy itt semmi sem azon múlik, hogy a kedves szerbiai szavazó kire adja le a voksát, kinek csápol az egyik vagy másik nagygyűlésen, kiért adná életét és vérét, hanem egészen pontosan arról, hogy az Egyesült Államok és Oroszország mennyi pénzt tesz bele az egyik vagy másik oldal győzelemre segítésébe.





Mini közvélemény-kutatás


Az alábbi közvélemény-kutatás csak a BALK olvasóinak véleményét tükrözi, és semmiképpen sem tekinthető átfogó, reprezentatív felmérésnek. A mini közvélemény-kutatás eredményére történő esetleges hivatkozás alkalmával ezt mindenképpen figyelembe kell venni. Ez a véleménynyilvánítás névtelen, eredménye semmilyen más célt nem szolgál, mint a tájékoztatást, elegendő szavazat esetén a BALK cikkeiben alkalomadtán hivatkozni fogunk rá. Egy látogató csak egyetlen szavazatot adhat le.

56
December 17-én előrehozott választásokat tartanak Szerbiában

Mit vársz a választásoktól?

Meteorológia



B.A. Balkanac

Balkanac

Magyarország

A Talentis Group erősíteni akarja a lukavaci üzem régiós szerepét a Balkánon A Talentis Group erősíteni akarja a lukavaci üzem régiós szerepét a Balkánon
Bosznia4 óra telt el azóta

A Mészáros Lőrinc-féle Talentis Group tovább terjeszkedne a nyugat-balkáni régióban

A Lukavaci Cementgyár magyar tulajdonosai támogatni akarják a helyi egészségügyi és oktatási intézményeket, valamint a sportegyesületeket. Így nem zárható ki...

Egyre szorosabb szövetségben Egyre szorosabb szövetségben
Magyarország8 óra telt el azóta

A boszniai Szerb Köztársaság elnöke most Budapesten találkozik Orbán Viktorral

TartalomjegyzékAz Informer és a választásokAz RT cikkeZárszóMini közvélemény-kutatás A cikk meghallgatása A boszniai Slobodna Bosna bosnyák baloldali napilap Milorad Dodik...

A magyar külügyminiszter fogadta a koszovói miniszterelnök-helyettest, akivel az uniós bővítésről is tárgyalt A magyar külügyminiszter fogadta a koszovói miniszterelnök-helyettest, akivel az uniós bővítésről is tárgyalt
Koszovó8 óra telt el azóta

Szijjártó az uniós bővítésről tárgyalt a koszovói miniszterelnök-helyettessel

Bislimi és a magyar fődiplomata közötti találkozóra két nappal azt megelőzően kerül sor, hogy az Európa Tanács Miniszteri Bizottsága ülésezik,...

PORTAL KOMBAT: Orosz világigazság, így néz ki a Pravda-hu.com címoldala PORTAL KOMBAT: Orosz világigazság, így néz ki a Pravda-hu.com címoldala
Horvátország3 nap telt el azóta

PORTAL KOMBAT: Működésbe léptek az orosz “békeharcos portálok” a világ félretájékoztatására

A VIGINUM dezinformáció-ellenes francia állami hivatal nyomozói ez év februárjában csaknem 200 oldalt azonosítottak a Portal Kombat csoportban, de azóta...

A Török Áramlat üzembe helyezését követően Bulgárián és Szerbián keresztül érkezik a földgáz Bosznia-Hercegovinába, vagyis az FGSZ-t a Gazprom kigolyózta A Török Áramlat üzembe helyezését követően Bulgárián és Szerbián keresztül érkezik a földgáz Bosznia-Hercegovinába, vagyis az FGSZ-t a Gazprom kigolyózta
Bosznia4 nap telt el azóta

Pert nyert az FGSZ a két boszniai gázszolgáltatóval szemben, miután a Gazprom kigolyózta Boszniából

Az iparági pletykák arról szóltak, hogy a boszniai földgázszükségletet 100%-ban kielégítő Gazprom vezetése gyakorolhatott nyomást a földgáz beszerzésért felelős boszniai...

Szlovákia

Oroszország

Kína

Európai Unió


Öt nap legjava