Connect with us

Bosznia

A Dodik fiának tulajdonított tévé közvetítette a belgrádi tüntetést, a szerbiai udvari média háborog
0 (0)

Avatar photo

Közzétéve:

A megjelenés dátuma

tévé, televízió
Internetes szóváltás a boszniai szerb elnök lánya, Gorica Dodik és Dragan J. Vučićević, az Informer tulajdonosa és főszerkesztője között (Forrás: Twitter)
A csillagok segítségével értékeld a cikket!
[Összesen: 0 Átlag: 0]

Hallgasd meg ezt a cikket!

Minden valamennyit is magára adó politikus első dolga az, hogy beszerezzen magának egy tévét, de nem “szobai” értelemben, hanem befolyásolási céllal. A belgrádi ellenzéki tüntetések éppen a televíziós prezentációk miatt nemcsak a Szerbián belüli feszültséget fokozták, hanem (ismét) felszínre hozták azt a narratívát, hogy megromlott a viszony Aleksandar Vučić szerb államfő és Milorad Dodik boszniai szerb elnök között. A feszültség amiatt robbant ki, hogy a Dodik fiának tulajdonított televízió élőben közvetítette a szerbiai ellenzéki felvonulást, amelyről a belgrádi “udvari média” jóformán tudomást sem akart venni, viszont azon megsértődött, hogy mások tudomást vettek róla.

Dodik megingatná a belgrádi vezetést?

A belgrádi Informer és az Alo! hírportál, valamint a Pink televízió rátámadt Milorad Dodikra, merthogy – mint állították – a boszniai szerb vezető fiának tulajdonában lévő Una TV élőben közvetítette a belgrádi eseményeket.

Az egyszerre belgrádi és Banja Luka-i székhellyel működő Una TV információs műsorának igazgatója, Slavko Beleslin nem kívánta kommentálni az őket ért támadásokat, szerinte ugyanis az Una “professzionális módon” viszonyul a munkához.

Beleslin azokra a belgrádi állításokra sem reagált, amelyek szerint a Szerbiában, Bosznia-Hercegovinában és Horvátországban is sugárzó Una a boszniai szerb elnök családtagjainak a tulajdonában van, amit egyelőre senki sem cáfolt.

televízió

A szerbiai államfő kedvenc újságírójának tulajdonában lévő belgrádi Informer egyik cikke szerint várható volt, hogy az ellenzéki tiltakozásról élőben számol be az összes ellenzéki média, az viszont “igazi meglepetésnek” számított, hogy ezt tette az Una TV is, amelynek a tulajdonosa Igor Dodik, Milorad Dodik fia.

Az Informer szerint egyértelmű, hogy a boszniai szerb elnök ezt a helyzetet arra használja fel, hogy lecsapjon a hivatalos Belgrádra, a célja pedig az, hogy a szerbiai vezetést minél inkább megingassa.

A Vučić leghangosabb támogatójának számító hírportál és napilap egyúttal azzal vádolta meg Dodikot, hogy évekkel ezelőtt a különböző verőlegényekkel megerősített boszniai szerb rendőrség brutálisan vert szét egy Banja Luka-i tüntetést, miközben a mostani belgrádi tüntetés békés körülmények között zajlott le.

Az Informer ezzel nyilván Aleksandar Vučićot igyekezett fényezni, megfeledkezve arról, hogy egyes vádak szerint korábban a szerb elnök is beleveretett a tüntetőkbe, és csak mostanában lett ilyen “galamblelkű”.

Arról már nem is beszélve, hogy 2021 decemberében az Informer maga is népszerűsítette a regionális ambíciókkal induló Una tévét, amely állítása szerint “kitűnő programmal, csúcsszínvonallal és a legnagyobb sztárok felvonultatásával egyedülálló élményt nyújt” a nézőknek.

Ők már nyilván akkor is tudták, hogy kinek a tulajdonában van az Una, csakhogy akkor Vučić és Dodik még jóban volt, így érthető hogy a szerbiai udvari média reklámot csinált a szerb elnök boszniai játszótársának, illetve a televíziójának.

Itt jegyezzük meg, hogy a Balkán esetében érdemes minden közlést kellő óvatossággal kezelni, főleg ha a szóban forgó személyek civakodásáról van szó, a ködösítés ugyanis arrafelé a politika nélkülözhetetlen velejárója.

tévé, televízió

Kissé megkésve ugyan, de megkezdődött a közvetítés (Forrás: YouTube, Una TV)

De ez még nem minden

A bijeljina székhelyű BN TV boszniai szerb kereskedelmi csatorna az esettel kapcsolatban azt állítja, hogy “Milorad Dodik a szerbiai ellenzék oldalára próbálja magát pozícionálni”, miközben a bosznia-hercegovinai és a boszniai szerb közvélemény előtt annak a látszatát kelti, hogy “harmonikus kapcsolatokat ápol a hivatalos Belgráddal”.

A kapcsolatok azonban a jelek szerint egyáltalán nem harmonikusak, erre pedig bizonyíték az a szóváltás is, amely a boszniai szerb elnök lánya, Gorica Dodik és Dragan J. Vučićević, az Informer tulajdonosa és főszerkesztője között lezajlott.

– Szégyelld magad Dragan J. Vučićević! SZÉGYELD MAGAD!

televízió

– írta a Twitteren a boszniai szerb elnök lánya, akitől nem áll távol, hogy csatába szálljon az apjáért az interneten, ezt már többször is bizonyította.

Persze Vučić elnök udvari tollnokát sem kell félteni, nemrégiben éppen azért küldték (volna) börtönbe, mert egy másik újságírót sértegetett.

– Szégyelld te magad @goricadodik! Ti a saját tévétekkel a legrosszabb szerbellenes söpredék oldalára álltatok! Elég a hazugságaitokból és a csalásaitokból!

– vágott vissza a főszerkesztő.

A történet itt nem fejeződött be, az apja “szónoki tehetségét” öröklő Gorica Dodik ugyanis azonnal kiosztotta Vučićevićet.

– Élvezettel köpöd le Dodik családját! Azt hiszed, hogy ezzel behízelged magad Vučićnál?! Nem hízelged be magad nála, mert ő éppolyan jól tudja, mint Milorad (Dodik), hogy milyen söpredék veszi körül, amely minden pillanatot felhasznál arra, hogy összeveszítse őket

– üzente vissza boszniai szerb elnök lánya, aki megjegyezte, hogy Dragan J. Vučićević egyszer már megpróbálta befeketíteni a Dodik-családot, majd hozzátette, hogy elég legyen már ebből!

A harcias boszniai szerb amazon arra nem utalt, hogy mi lesz akkor, ha netalán Vučićević nem hagy fel ezzel a gyakorlattal, viszont arra szólította fel az Informer tulajdonosát és főszerkesztőjét, hogy mással szerezzen magának jó pontokat.

Dodik lánya egyúttal megállapította, hogy Vučićević munkamódszereitől sokan undorodnak a főszerkesztő környezetében, amiben van némi igazság, függetlenül attól, hogy mit közvetít Dodik fiának a televíziója, bár egyelőre az nem tisztázódott végérvényesen, hogy az Una TV valójában kinek is a kezében van.

A csillagok segítségével értékeld a cikket!
[Összesen: 0 Átlag: 0]
QR Code

Küld el ezt a cikket e-mailben

Ehhez kattints ide

Feliratkozás a Hírlevélre

Az e-mailek heti három alkalommal hétfőn, szerdán és pénteken kerülnek kiküldésre.

Meteorológia



B.A. Balkanac

Balkanac

Magyarország

Szlovákia

Európai Unió

Oroszország

Kína

Három nap legjava