KÉNYSZERPIHENŐ: Munkaszünet lesz március 8-án a Daciánál, de nem a nőnap miatt

Olvasási idő: 1 perc



A koronavírus járvány miatt akadozik az gépjármű-értékesítés, de az autógyárak helyzetét nehezíti a betegség következtében fellépő alkatrészhiány is. A romániai Daciánál munkaszüneti nap lesz március 8-a, de természetesen nem a nőnap miatt. A román gazdaság 260 millió eurót veszít az első negyedévben az autóiparban jelentkező nehézségek miatt.

Nem szűnnek a bajok a Daciánál

Március 8-án munkaszüneti nap lesz az Automobile Dacia mioveni-i üzemében, de nem a szebbik nem iránt érzett tisztelet jelenként – írja a Új Magyar Szó online kiadása.

Februárban már volt három kényszerű szünnap, és márciusban is lesz kettő, az első már pénteken.

A márciusi leállás oka ugyanaz, mint februárban: a mikrochiphiány. A modern személygépkocsik nélkülözhetetlen alkatrészeinek számító mikrochipek nagy része Ázsiában készül, a legnagyobb gyártó Tajvan.

A februári és a márciusi kényszerszünet miatt a tervezetnél 6 500-zal levesebb jármű készül a gyárban, ami körülbelül 100 millió eurós veszteséget jelent.

Ennél is rosszabb hír, hogy az alkatrészhiánynak távolról sincs vége.

Az előrejelzések szerint az elektronikus alkatrészek hiánya a második negyedévben éri majd el a csúcspontot

– nyilatkozták az Automobile Dacia illetékesei.

A Fordnál is rossz a helyzet

A Ford craiovai üzemében jelenleg is áll a munka. A termelést február 16-án függesztették fel, és majd csak március 10-én indul majd újra.

A kényszerpihenő miatt a Fordnál 8 ezer autóval és 2 ezer motorral kevesebbet gyártanak, mint amennyit terveztek az adott időszakra, ami 160 millió eurós kiesést jelent.

A két autógyártó vártnál kisebb termelése a bruttó hazai össztermék csökkenéséhez vezet, a GDP zsugorodása 260 millió euró lesz az első negyedévben.

A romániai autóipar gyengén kezdte az évet, bár januárban még nem kellett felfüggeszteni a termelést az alkatrészhiány miatt.

Az év első hónapjában a két romániai autógyár együttes termelése 10 százalékkal maradt el a tavalyi szinttől.

Az ágazati szakmai szervezet, az Acarom adatai szerint a Dacia 19 800 járművet gyártott, míg a Ford 18 600 darabot. Előbbinek a termelése 15 százalékkal esett vissza, utóbbié viszont “csak” 6 százalékkal.
___________________
Fotó: internet




dacia KÉNYSZERPIHENŐ: Munkaszünet lesz március 8-án a Daciánál, de nem a nőnap miatt balkanac nagy
2021

Kövess bennünket a Facebookon!