Autóipar
KÉNYSZERPIHENŐ: Munkaszünet lesz március 8-án a Daciánál, de nem a nőnap miatt
A koronavírus járvány miatt akadozik az gépjármű-értékesítés, de az autógyárak helyzetét nehezíti a betegség következtében fellépő alkatrészhiány is. A romániai Daciánál munkaszüneti nap lesz március 8-a, de természetesen nem a nőnap miatt. A román gazdaság 260 millió eurót veszít az első negyedévben az autóiparban jelentkező nehézségek miatt.
Nem szűnnek a bajok a Daciánál
Március 8-án munkaszüneti nap lesz az Automobile Dacia mioveni-i üzemében, de nem a szebbik nem iránt érzett tisztelet jelenként – írja a Új Magyar Szó online kiadása.
Februárban már volt három kényszerű szünnap, és márciusban is lesz kettő, az első már pénteken.
A márciusi leállás oka ugyanaz, mint februárban: a mikrochiphiány. A modern személygépkocsik nélkülözhetetlen alkatrészeinek számító mikrochipek nagy része Ázsiában készül, a legnagyobb gyártó Tajvan.
A februári és a márciusi kényszerszünet miatt a tervezetnél 6 500-zal levesebb jármű készül a gyárban, ami körülbelül 100 millió eurós veszteséget jelent.
Ennél is rosszabb hír, hogy az alkatrészhiánynak távolról sincs vége.
– Az előrejelzések szerint az elektronikus alkatrészek hiánya a második negyedévben éri majd el a csúcspontot
– nyilatkozták az Automobile Dacia illetékesei.
A Fordnál is rossz a helyzet
A Ford craiovai üzemében jelenleg is áll a munka. A termelést február 16-án függesztették fel, és majd csak március 10-én indul majd újra.
A kényszerpihenő miatt a Fordnál 8 ezer autóval és 2 ezer motorral kevesebbet gyártanak, mint amennyit terveztek az adott időszakra, ami 160 millió eurós kiesést jelent.
A két autógyártó vártnál kisebb termelése a bruttó hazai össztermék csökkenéséhez vezet, a GDP zsugorodása 260 millió euró lesz az első negyedévben.
A romániai autóipar gyengén kezdte az évet, bár januárban még nem kellett felfüggeszteni a termelést az alkatrészhiány miatt.
Az év első hónapjában a két romániai autógyár együttes termelése 10 százalékkal maradt el a tavalyi szinttől.
Az ágazati szakmai szervezet, az Acarom adatai szerint a Dacia 19 800 járművet gyártott, míg a Ford 18 600 darabot. Előbbinek a termelése 15 százalékkal esett vissza, utóbbié viszont “csak” 6 százalékkal.
___________________
Fotó: internet
-
Szerbia7 nap telt el azóta
Szerbiában máris kezdeményezik az atomtilalmi törvény eltörlését
-
Szerbia7 nap telt el azóta
Dodik tagadja a srebrenicai népirtást, Vučić pedig küzd a boszniai szerb álláspontért
-
Szerbia5 nap telt el azóta
A jelek szerint Szerbia nemcsak Ukrajnának, hanem Izraelnek is szállít fegyvert 🇮🇱🤝🇷🇸
-
Szerbia5 nap telt el azóta
Magyarország nem támogatja Koszovó ET-tagságát, sem a Srebrenicáról szóló ENSZ-határozatot