Horvátország
A TIZENKETTEDIK CSAPATTAG: A horvát játékosok a partjelzőt, az első horvát kommentárok a Dinamo edzőjét hibáztatják
A magyar bajnok visszavágott a tavalyi vereségért – jegyeztette meg a zágrábi Index hírportál a Ferencváros győzelmét követően. Az Index szerint a vereség annál is fájóbb, mert a Dinamo “európai történelme során” most esett ki először egy magyar klubtól.
Először búcsúztatta magyar klub a Dinamót
A mostani meccsig a zágrábi Dinamo hétszer játszott magyar klubok ellen az európai kupákban, és mind a hétszer továbbjutott.
Háromszor ütötték ki az MTK-t, kétszer a Ferencvárost, egyszer pedig a ZTE-t és a Győrt.
A mostani szerepléssel kapcsolatban a horvát játékosok úgy vélték, hogy a 15. percben a német partjelző megkárosította őket, mert lest jelzett, és ezzel elvett tőlük egy gólt.
– Kár, hogy nincs VAR. Ha lett volna VAR, akkor elismerte volna a gólt, mert láttuk, hogy nem volt les. Ez megfordította volna a mérkőzést, mivel gyorsan “visszatértünk volna” a meccsbe, ők pedig a másik irányba indultak volna
– nyilatkozta Kristijan Jakić, a Dinamo összekötője.
https://balk.hu/wp-content/uploads/2020/09/1- Mp4- Video-848×480- Mp4-.mp4
Ezzel egyetértett Lirim Kastrati, a zágrábi csapat szélső csatára is.
– Szereztünk egy gólt, amelyet nem adtak meg, ami azért történt, mert nem volt VAR. Mindannyian dühösek vagyunk, mert mindent megtettünk, de nem volt szerencsénk. Dühös vagyok, hogy nem sikerült nyernünk
– mondta Kastrati.
A tizenkettedik ember a Fradi csapatában
Kastratitól eltérően a zágrábi Index kommentátora másképp látta a meccset, szerinte a Dinamo nem érdemelte meg a továbbjutást, mert túl sokat hibázott a védelme: túl sok labdát ajándékozott az ellenfélnek.
A kommentátor úgy vélte, hogy hülyeség a játékosok teljesítményéről beszélni, hiszen a Dinamo vereségéért minden felelősség a csapat edzőjét, Zoran Mamićot terheli.
– Ha nyolc, kilenc vagy tizenhárom játékosról van szó, akik rosszul teljesítettek, és sok hibát követtek el, akkor egyértelmű, hogy felesleges róluk beszélni.
A zágrábi Index ezzel kapcsolatban megjegyezte, hogy Mamić érthetetlen döntéseivel a meccs előkészítése során és a mérkőzés idején is a “teljes káosz fázisába” juttatta a csapatát, és így “egy jóval alacsonyabb szinten játszó ellenfél” ejtette ki a Dinamót.
– Zoran Mamić döntéseivel tönkre tette a csapatot, megfosztotta a győzelemtől, és ezzel elvette tőle azt a “pénzügyi tortát”, amelyet a Bajnokok Ligájába történő bejutás jelent
– írta a horvát Index, amely szerint a Ferencvárosnál jobb csapatok még inkább kihasználták volna a Dinamo védelmében tátongó lyukakat.
– Minden elismerésünk Uzunié, Nguené és Rebrové, de a Ferencváros legnagyobb hőse mégiscsak Zoran Mamić volt
– zárta kommentárját a zágrábi Index.
Screenshot: Arena Sport
Horvátország
Jön az új BMW, kínai-horvát-magyar akkumulátor csomaggal?
A müncheni IAA mobility vásáron történt, hogy a köztudomásúan bajor BMW és a kínai EVE Energy szerződést írt alá, amelynek értelmében a Neue Klasse-t, a híres BMW 3-as vonalának elektromos változatát a kínai gyártó akkumulátor csomagjával látják el. Miután ugyanez a rendezvény folyamán írták alá a horvát Rimac és az EVE együttműködési megállapodását, nem volt nehéz kitalálni, hogy a Neue Klasse-ban nemcsak kínai, de horvát technológiai is lesz. Esetleg magyar is, mert az EVE debreceni akkugyára nyilván benne van a képletben.
Mit gondol a horvátországi tudósító?
A BALK feltűnően mogorva, mondhatni blazírt tudósítója szerint egyértelmű, hogy a brüsszeli hisztérikus regulatíva kijátszása érdekében járják a fátyoltáncot. A BMW, ha játékban, illetve ha egyáltalán életben akar maradni, nem kerülheti meg a kínai beszállítót.
A kvázi horvát-magyar eredetű akkupakkra azért van szükség, hogy félig-meddig európai eredetűnek lehessen feltüntetni a dolgot, ezzel biztosítva lehet, hogy Guy Verhofstadt nem kap sikoltozva szívéhez az Európai Parlamentben. A Rimac természetesen lelkendezik, mert bódító pénzszaga van az egésznek.
Ha valaki kíváncsi rá, a hivatalos nyilatkozat szerint a Rimac 2027-et és az európai akkumulátor-cellagyártás megkezdését látja a két vállalat közötti együttműködés csúcsának.
– Az EVE a cellagyártásra összpontosít, míg a Rimac Technology a nagy mennyiségű akkumulátormodul és cellatároló platform fejlesztésére és gyártására
– áll a nyilatkozatban. Rimacék azt is elárulták, hogy az Eve Energy világszerte a lítium-ion akkumulátorok egyik legfontosabb gyártójaként ismert, és ugyanakkor vezető szerepet tölt be a 46XX hengeres cellaformátum terén, amely számos előnnyel rendelkezik más típusú akkumulátorokkal szemben.
Azok számára, akik egy szót sem értenek a technomaszlagból a horvát cég elmagyarázta, hogy a 46-os szám a hengeres cellák átmérőjére utal milliméterben, az “XX” pedig ezek magasságát jelzi.
A 46xx hengeres cellák egyik legfontosabb előnye, hogy megfelelnek a hőterjedésre vonatkozó változó előírásoknak – a lítium-ion akkuk egyik csúf szokása, hogy üzem közben hőt termelnek, és ezzel összhangban felpuffadnak.
A henger alakú formátum a szakik egybehangzó véleménye szerint alkalmas az optimális hőkezelésre, ami kulcsfontosságú az elektromos járművek biztonsága és megbízhatósága szempontjából.
Az akkumulátorcellákat a Rimac Technology 46xx platformjához használják majd, amely versenyképes áron és teljesen testreszabható konfigurációkkal lehetővé teszi a nagy teljesítményű akkumulátor-rendszerek működését (Forrás: Rimac)
Maga Mate Rimac – a horvát elektromos fősámán, akit hol Nikola Teslához, hol Elon Muskhoz hasonlítanak -, a jövőbe révülve azt mondta, hogy “az EVE Energy az elsődleges lítium akkumulátorok egyik legnagyobb gyártója a világon, és az akkumulátor cellatechnológia terén szerzett óriási tapasztalatát bocsátja a partnerek rendelkezésére.
– A lítium akkumulátorok fejlesztése iránti elkötelezettsége tökéletesen illeszkedik az elektromos járművek ágazatának átalakítására és az energiatárolásra vonatkozó elképzelésünkhöz. Örömmel jelentjük be ezt az együttműködést, amely hosszú távon megbízható partnert biztosít a 46XX platformunk számára
– mondta Mate Rimac, hej regő rejtem.
Apróságok
Miután a fenti téma kimerítettnek tűnik, azon somolyogtam, hogy Vajdaságban (mi echte, tősgyökeres déliek névelő nélkül tituláljuk a világ e szegletét) ezt az egész hercehurcát batribiznisznek tudnák be, mint ahogy Debrecenben, egyebütt az anyaországban, nem akkugyár, hanem batrigyár épül. Ehhez nyilván Balkanac kolléga is hozzá tudna szólni, “telepi dzserekként”, ám attól tartok, hogy ő még mogorvább és blazírtabb mint az alulírott.
Viszont, ha már ilyen ex-jugoszláv vizekre eveztünk, azt is elmondom, hogy ma tudtam meg, hogy a zágrábi Ledo fagyigyár egyidős velem, azaz 65 éves. A korporációs ünnepi maszlagból kiderült, hogy az első Ledo által gyártott fagyi a Snjeguljica, azaz Hófehérke volt, egy príma minőségű pálcikás vaníliafagyi, abszolút utolérhetetlen ízű csokimázzal. (Figyelem! Aki azt merészeli mondani, hogy jégkrém, azonnal ledöföm! Szerk. megjegy.: Hordósi kollégával kellene megbeszélni a párbaj időpontját!)
Különben tiszteletre méltó korán kívül, igen kevés a hasonlatosság köztem és a Ledo gyár között. Ők rengeteg pénzt kerestek, én nem, őket megvásárolta pár évvel ezelőtt egy nagy nemzetközi multi, utánam senki sem érdeklődött üzletileg.
Persze, szeretném azt hinni, hogy nincs az a pénz a világon, amiért megvásárolnának, pláne most, hogy már lassan Kháron számára gyűjtögetem az obulusokat, de hát sose lehet tudni. Ronaldo is elment focizni Szaúd-Arábiába…
-
Koszovó3 nap telt el azóta
Lelőttek egy rendőrt Koszovóban, akár magyar katonák élete is veszélybe kerülhet
-
Románia6 nap telt el azóta
KÖLCSÖNÖS ZSAROLÁS: Ausztria nyomná a gázt, Románia behúzta a féket
-
Montenegró5 nap telt el azóta
Szerbiai állampolgárok ásták az alagutat Montenegróban, 19 fegyver tűnt el
-
English5 nap telt el azóta
Turkish companies bypass the Western sanctions, USA tappes their head