Connect with us

Horvátország

3 ÉV ALATT 200 M EURÓ: A számítógépes játékok digitális aranytelérnek számítanak

Avatar photo

Közzétéve:

A megjelenés dátuma

A horvát videojáték-ipar 2019 és 2021 között majdnem 200 millió eurót termelt
A cikk meghallgatása

A horvátországi videojáték-ipar olyasvalami, ami ritkán kerül szóba, de az elmúlt években egyike a gazdaság leggyorsabban fejlődő szegmenseinek. A játékipar a pandémiás időszak alatt tovább növekedett, amit az elmúlt években megerősített a horvát játékstúdiók felvásárlása videojátékipar a külföldi befektetők által, mint például a Nanobit, a Croteam (Serious Sam) és a legújabb, a Gamepires (SCUM) esetében. A horvát videojáték-ipar elemzése, amelyet a horvát videojáték-gyártók klasztere készített, pontosan feltárta, hogy mekkora bevételük van egyes cégeknek. A horvát játékipar első és eddig egyetlen szakértői áttekintése a 2019-2021 közötti időszakra vonatkozóan megmutatta azoknak a vállalatoknak a kivételes erejét, amelyek a második egymást követő évben több mint 10 millió eurós nyereséget könyveltek el.

Három év alatt 200 millió euró bevétel

A kutatás szerint a horvát videojáték-ipar 2019 és 2021 között 1,335 milliárd HRK bevételt valósított meg, azaz majdnem 200 millió eurót.

Az első három vezető stúdió a Nanobit, az Abest (valamikori Croteam) és a Gamepires az összesített bevétel több mint 70 százalékát mondhatja magáénak, a Gamepires a brit Jagex részéről történő felvásárlását pedig az elemzők a második legnagyobb horvátországi befektetésnek tartják, s bár a pontos összegről nincs szó, ez jócskán meghaladhatja a 300 millió kunát, azaz kb. 40 millió eurót.

A klaszter részletes elemzése azt is megmutatja, hogy az export részesedés a videojáték-iparban csak az elmúlt évben elérte a 80%-ot.

A CGDA (Croatian Game Developer Association) azt állítja, hogy ez majdnem kétszerese a horvát IT-ipar átlagának, amelyet gyakran a horvát piac vezető iparágaként és a globális piacon való pozícionálás egyik legnagyobb ütőkártyájaként neveznek meg.

– Figyelembe véve azt a tényt, hogy a videojáték-ágazatban 2020-hoz és 2021-hez képest 14% -kal nőtt az alkalmazottak száma, valamint hogy a horvát munkavállalók aránya a vállalatokban eléri a 97,5% -ot, egyértelmű, hogy a játékipar már most is a horvát gazdaság fontos szegmense, jelentős fejlődési perspektívával

– olvasható az elemzésben.

Ez még csak a kezdet

Ivan Murat, a klaszter elnöke a horvát videojáték-gyártók klaszterének jövőbeli fejlődésének lehetőségére utalva megjegyezte:

– A számok már megmutatták a játékipar potenciális erejét, amely a programozók mellett különböző szakosodású képzőművészeket, zeneszerzőket, tervezőket vagy írókat alkalmaz. Tisztában kell lennünk azzal, hogy a horvátországi játékipar még mindig a kezdetén van, és még mindig sok a tennivalónk

– mondta a “játékos elnök”, aki szerint ezért fontos, hogy ezt az “iparágat” jelentős fejlődési lehetőségként és a gazdasági fejlődés egyik mozgatórugójaként ismerjék el hivatalosan is, méghozzá olyan alapvető kedvezményekkel, mint az oktatási, infrastrukturális és pénzügyi támogatás.

Murat szavait annyiban tudjuk alátámasztani, hogy valóban mozgás észlelhető e téren, mert 2021-ben először ítéltek oda állami támogatást a játékfejlesztő cégeknek, a zágrábi Színművészeti Akadémián pedig játékfejlesztő szakot készülnek nyitni, Novszkán pedig megkezdődtek az előkészületek a 2018 óta működő videojáték-fejlesztő inkubátor kampuszának építésére, amellyel ez a kis szlavón városka a horvát számítógépes játékipar fővárosává fog válik.

Az előrejelzések szerint a horvát játékipar az elkövetkező években akár tízszeres növekedésre számíthat, így nem túlzás azt állítani, hogy a horvátok digitális aranytelérre bukkantak.

A BALK Hírlevele


Meteorológia



B.A. Balkanac

Balkanac

Magyarország

Szlovákia

Oroszország

Kína

Európai Unió

IN ENGLISH

Egy hét legjava