Connect with us

Média

VAN NOVA A NAP ALATT: Már a szerb elnök is felfigyelt az új ellenzéki napilapra, nem is csoda

Avatar photo

Közzétéve:

A megjelenés dátuma

SZÍV KÜLDI SZÍVNEK! Értékeld ezt a cikket!
[Összesen: 0 Átlag: 0]

Hallgasd meg ezt a cikket!

 
A BALK nemrégiben számolt be arról, hogy Horvátországban, Eszéken nyomtatják az új szerb ellenzéki napilapot, a Novát. Az alig egy hónapja indult napilap nyomtatása azért került a határon túlra, mert Szerbiában senki sem merte vállalni a munkát, pedig a luxemburgi székhelyű United Media Digital, a Nova tulajdonosa (lásd lejjebb), hajlandó lett volna fél évre előre kifizetni a nyomdai költségeket.

A tájkunok lapja

Már a szerb elnök is felfigyelt a belgrádi kormánnyal szemben nyíltan ellenséges napilapra, amelynek négy számát szombaton este be is mutatták annak az interjúnak a során, amelyet Aleksandar Vučić adott az előbb említett kormánnyal végsőkig barátságos Pink Televíziónak.

– Ezt a lapot a tájkunok (oligarchák) azért indították, hogy minden nap a címlapra tegyenek ki, semmi mást nem is csinálnak


VAN NOVA A NAP ALATT: Már a szerb elnök is felfigyelt az új ellenzéki napilapra, nem is csoda

– jelentette ki a Nova című napilappal kapcsolatban a szerb elnök, miközben a képernyőn megjelent a szóban forgó napilap négy számának címoldala, amely a következő főcímeket tartalmazza, balról jobbra: Vučić és Vulin, mint a dögkeselyűk, Szerbiát sötét múlttal rendelkező alakok vezetik, Velja Nevolja Vučić katonája és Kivizsgálni Vučićot és Vulint.

– Ez a demokrácia, erre joguk van, sikeres munkát kívánok nekik a jövőre való tekintettel, költsék el Szerbiában a fizetésüket, élvezzék az új bevásárlóközpontokat, élvezzék a turisztikai központok szolgáltatásait, ez a legfontosabb


– monda a szerb elnök, aki hozzátette, hogy az “erkölcstelenségről pedig mondjon a nép véleményt”.

A KRIK és a Nova




Az interjúban szóba került a KRIK oknyomozó hírportál is, amelynek a szerb elnök semmit sem rótt fel Bajkeverő Velja tanúvallomásának megjelentésével kapcsolatban, pedig a KRIK-et külföldről finanszírozzák.

A finanszírozók között van a NED, vagyis a National Endowment for Democracy amerikai kormányzati ügynökség, amelyet 1983-ban alapítottak azzal a céllal, hogy “előmozdítsa a demokráciát külföldön”, és amely felelős az Arab Tavasz és a különböző színes forradalmak előidézésért.

A KRIK-et támogatja még a Nyílt Társadalom Alapítvány, az Európai Unió, és a Rockefeller Testvérek Alapítvány (Rockefeller Brothers Fund, RBF) is.

– Semmit sem rovok fel nekik, viszonylag korrektek voltak, amikor azt írták, hogy a jegyzőkönyvben szereplő állítások nem biztos, hogy megfelelnek a valóságnak


– mondta a szerb elnök, akit saját bevallása szerint jobban zavar a médiának az a része, amely ellenzéki tulajdonban van, mint például a fent említett Nova napilap is, amelyet a United Group, azaz a Dragan Đilas ellenzéki vezetőhöz közeli médiamágnás, Dragan Šolak birtokol.

Šolak nemrég megvette a Danas című napilapot is, de hozzá tartozik egyebek között az N1 és a Nova S televízió is.

SZÍV KÜLDI SZÍVNEK! Értékeld ezt a cikket!
[Összesen: 0 Átlag: 0]
Az olvasás folytatása


QR Code

Küld el ezt a cikket e-mailben

Ehhez kattints ide

Meteorológia



KÖVETÉS A FACEBOOKON

B.A. Balkanac

Balkanac

Magyarország

Románia

Szlovákia

Három nap legjava