Koronavírus
A KORONAVÍRUS ELSŐ ÁLDOZATA: Nincs kínai alkatrész, ezért leállt a termelés a kragujevaci autógyárban

A Fiat Chrysler felfüggesztette a termelést a kragujevaci autógyárban, ahol a Fiat 500L típusokat állítják elő. Ez az első autógyári leállás Európában, ami a Távol- Keleten megjelent betegséggel hozható összefüggésbe. A szerb közvélemény azonban arra gyanakszik, hogy a betegségnek semmi köze sincs a kényszerpihenőhöz.
Könyvek kedvezménnyelA BALK nem kalapozik, csak annyit kérünk tőled, hogy könyvet rajtunk keresztül vásárolj! Te kedvezményt kapsz, és mi is jól járunk. Könyvek kedvezménnyel, kattints ide!
Betegszabadságra megy a gyár
A leállás okát hivatalosan azzal magyarázták, hogy a koronavírus miatt hiány keletkezett a Kínában gyártott audió- és más autóelektronikai alkatrészekből, amelyeknek a leszállítása jelentősen lelassult a járványos betegség megjelenése óta.
A koronavírus kiindulópontjának számító kínai Hupej tartomány az autóalkatrészek gyártásának egyik központja.
A Fiat már korábban kilátásba helyezte, hogy átmenetileg felfüggeszti a termelését szerbiai üzemében, ha a koronavírussal kapcsolatos helyzet kedvezőtlenül alakul.
Ez az első ilyen jellegű leállás Európában, ami a Távol- Keleten megjelent betegséggel hozható összefüggésbe.
Hasonló termeléskimaradásokra egyelőre csak Kínában és Dél- Koreában volt példa.
A járvány miatt a Hyundai korábban Dél- Koreában felfüggesztette a gépjárműgyártást.
A Hyundai és a KIA Motors azonban közölte, hogy a jövő héttől fokozatosan növeli a termelést, a kragujevaci gyárban viszont csak a hónap végétől esedékes a munka folytatása.
A klinikai halál állapotában
A hírrel kapcsolatos olvasói reakciók szerint a kragujeváci autógyár amúgy is a klinikai halál állapotában van, amihez nem túl sok köze van a koronavírusnak.
Az olvasók azt gyanítják, hogy ez csak ürügy, amivel a gyár vezetése a más jellegű problémákról szeretné elterelni a figyelmet.
Ezzel kapcsolatban egyesek arra emlékeztettek, hogy tavaly nem volt hasonló „járványügyi helyzet”, a kragujevaci üzem „mégis többet állt, mint működött”.
Más hozzászólók szerint a Fiat ezzel bosszulja meg, hogy a szerbiai közbeszerzéseken nem az ő autóik nyernek, hanem általában „Škodáék” viszik el a pálmát.
A kragujevaci autógyár dolgozói tavaly 130 napig voltak kényszerszabadságon a rendes szabadságukon és az ünnepi szabadnapokon túl.

- Szerbia6 nap telt el azóta
Egy magyar a szerb elnök „ellenforradalmi” kormányában
- Bosznia7 nap telt el azóta
Orosz önkéntesek napja Višegradban, a történelem terhe
- Szerbia4 nap telt el azóta
Kizárták a „blokádoló” hallgatókat a főiskoláról
- Szerbia5 nap telt el azóta
Feszült a helyzet a köztelevízió körül Belgrádban