Connect with us

Koronavírus

A KORONAVÍRUS ELSŐ ÁLDOZATA: Nincs kínai alkatrész, ezért leállt a termelés a kragujevaci autógyárban

Avatar photo

Közzétéve:

a megjelenés dátuma:

A KORONAVÍRUS ELSŐ ÁLDOZATA: Nincs kínai alkatrész, ezért leállt a termelés a kragujevaci autógyárban
Cikk meghallgatása

A Fiat Chrysler felfüggesztette a termelést a kragujevaci autógyárban, ahol a Fiat 500L típusokat állítják elő. Ez az első autógyári leállás Európában, ami a Távol- Keleten megjelent betegséggel hozható összefüggésbe. A szerb közvélemény azonban arra gyanakszik, hogy a betegségnek semmi köze sincs a kényszerpihenőhöz.


Könyvek kedvezménnyel
A BALK nem kalapozik, csak annyit kérünk tőled, hogy könyvet rajtunk keresztül vásárolj! Te kedvezményt kapsz, és mi is jól járunk.

Könyvek kedvezménnyel, kattints ide!

Betegszabadságra megy a gyár

A leállás okát hivatalosan azzal magyarázták, hogy a koronavírus miatt hiány keletkezett a Kínában gyártott audió- és más autóelektronikai alkatrészekből, amelyeknek a leszállítása jelentősen lelassult a járványos betegség megjelenése óta.

A koronavírus kiindulópontjának számító kínai Hupej tartomány az autóalkatrészek gyártásának egyik központja.

A Fiat már korábban kilátásba helyezte, hogy átmenetileg felfüggeszti a termelését szerbiai üzemében, ha a koronavírussal kapcsolatos helyzet kedvezőtlenül alakul.

Ez az első ilyen jellegű leállás Európában, ami a Távol- Keleten megjelent betegséggel hozható összefüggésbe.

Hasonló termeléskimaradásokra egyelőre csak Kínában és Dél- Koreában volt példa.

A járvány miatt a Hyundai korábban Dél- Koreában felfüggesztette a gépjárműgyártást.

A Hyundai és a KIA Motors azonban közölte, hogy a jövő héttől fokozatosan növeli a termelést, a kragujevaci gyárban viszont csak a hónap végétől esedékes a munka folytatása.

A klinikai halál állapotában

A hírrel kapcsolatos olvasói reakciók szerint a kragujeváci autógyár amúgy is a klinikai halál állapotában van, amihez nem túl sok köze van a koronavírusnak.

Az olvasók azt gyanítják, hogy ez csak ürügy, amivel a gyár vezetése a más jellegű problémákról szeretné elterelni a figyelmet.

Ezzel kapcsolatban egyesek arra emlékeztettek, hogy tavaly nem volt hasonló „járványügyi helyzet”, a kragujevaci üzem „mégis többet állt, mint működött”.

Más hozzászólók szerint a Fiat ezzel bosszulja meg, hogy a szerbiai közbeszerzéseken nem az ő autóik nyernek, hanem általában „Škodáék” viszik el a pálmát.

A kragujevaci autógyár dolgozói tavaly 130 napig voltak kényszerszabadságon a rendes szabadságukon és az ünnepi szabadnapokon túl.

Az olvasás folytatása

Könyvek kedvezménnyel

A BALKÁN RITMUSA

További rádiók

Meteorológia



QR Code

A cikk küldése GMail segítségével


Ehhez kattints ide

B.A. Balkanac

Balkanac

B.A. BALKANAC ÚJ KÖNYVE

Sakk

Facebook

Magyarország

Románia

Szlovákia

Szerbia

Horvátország

Bosznia-Hercegovina

7 X 7