Connect with us

Szerbia

Az Air Serbia nem csak Moszkvába, hanem New Yorkba és Budapestre is repül

Közzétéve:

A megjelenés dátuma

Air Serbia
Az Air Serbia idén már több, mint félmillió utast szállított - közölte a hétvégén Goran Vesić szerb építési, közlekedési és infrastrukturális miniszter (Forrás: Twitter, Goran Vesić)
Listen to this article

Az Air Serbia szerb nemzeti légitársaság bejelentette, hogy hétfőtől hetente 17 járatot indít Belgrád és Budapest között. Az első gép hétfőn reggel indult a szerb fővárosból Budapestre, a követkő kedden reggel 7 óra 45 perckor száll(t) fel Belgrádból. A jegy egy irányba 77 dollárba kerül, és éjfél körül még volt szabad hely a kedd reggeli gépre. Az Air Serbia legutóbb akkor került a címlapokra, amikor sorozatos bombafenyegetések érték a Moszkva és Belgrád, illetve a Szentpétervár és Belgrád közötti járatait.

Jön az Air Serbia

Boško Rupić, az Air Serbia kereskedelmi és stratégiai igazgatója hétfőn (március 13-án) közölte, hogy folyamatosan figyelik az utasok érdeklődését, és annak megfelelően fokozatosan növelik a két főváros, már mint a Belgrád és Budapest közötti járatszámot.

Rupić azt reméli, hogy a közvetlen járatok bevezetése hozzájárul a Szerbia és Magyarország közötti jobb összeköttetéséhez, és hogy “ez jelentősen felgyorsítja az utasok mozgását egész Európában”.

A szerb légitársaság közleménye szerint a Belgrád és Budapest közötti légiforgalom bevezetésével az utasok számára új lehetőségük nyílik arra, hogy Magyarországról Spanyolországba, Olaszországba, Görögországba, Ciprusra, az Egyesült Államokba, vagy a nyugat-balkáni térség egyéb országaiba utazzanak.

A magyar fővárost ajánlva az Air Serbia honlapján azt írja, hogy Budapest hosszú, gazdag és viharos múlttal rendelkező város, amiről az építésze is tanúskodik.

Megemlíti hogy a budapesti metró a második legrégibb a világon (!), és hogy a híres Lánchíd jelenti nulladik pontot, amelytől az összes távolságot mérik Magyarországon.

A szerb légitársaság kedvcsinálás gyanánt azt is megemlíti, hogy a magyar főváros a környező országokból érkező látogatók egyik kedvenc hétvégi úti célja, legyen szó nyaralásról, szórakozásról vagy éppenséggel shoppingolásról.

Máshova is repülnek

Az Air Serbia nemrég jelentette be, hogy május 17-től közvetlen járatokat létesít Belgrád és Chicago között, június 18-tól szeptember elejéig pedig heti hét alkalommal, illetve minden nap repül New Yorkba, amely felé már hét éve van közvetlen járata.

A szerb légitársaság Chicagoba június közepéig heti két alkalommal, azt követően pedig hetente háromszor repül.

A Belgrád és New York közötti járatok számának növelésével, valamint a chicagói járatok bevezetésével az Air Serbia hetente tízszer indít gépeket a szerb főváros és Észak- Amerika között a közelgő nyári szezonban.

A szerb légitársaság szerint a 2016-tól máig tartó időszakban több mint 460 ezer utas repült Belgrád és New York között az Air Serbiával, ezáltal New York az egyik legkeresettebb célpont a szerb légitársaságnál.

Külön érdekesség, hogy a New York felé közlekedő két Airbus A330-200 a szerbek kidekorolták, az egyiknek a farkán Nikola Tesla arcképe látható, a másikról pedig egy másik szerb fizikus, Mihajlo Pupin köszön vissza.

Kié az Air Serbia?

Szorgalmas újsásírók megírták, hogy az Air Serbia részvényeinek 51 százaléka a szerb állam, 49 százaléka pedig az Egyesült Arab Emírségek légitársaságának, az Etihadnak a tulajdonában van, ami régóta nem igaz, két dolog miatt sem.

Air Serbia Belgrád

Az Air Serbia Belgrádba csalogatja a látogatókat (Forrás: Air Serbia)

A jelenleg nyilvánosan elérhető adatok szerint az Etihad már csak az Air Serbia részvényeinek 16,4 százalékát birtokolja, a maradék 83,6 százalék a szerb állam/kormány tulajdonában van.

A szerb állam 2020-ban több, mint 100 millió euróval feltőkésítette az Air Serbiát, és ezáltal 51%-ról 82%-ra ugrott a részesedése a cégben, 2022 szeptemberében pedig további 15,5 millió euróval növelte a légitársaság alaptőkéjét, és ezáltal a részvények 83,6 százaléka került a tulajdonába.

Aleksandar Vučić szerb elnök nemrég járt Katarban járt, ahol azt fejtegette, hogy a szerb légitársaság teljes mértékben állami tulajdonban van, és most új globális partnert keres, ami arra enged utalni, hogy végképp kivásárolták az Etihadot, bár erről egyelőre nincsenek információk.

– Az Air Serbia ma már teljesen szerb kézben van, a szerb állam tulajdona. Arra törekszünk, hogy elkerüljünk bizonyos kockázatokat a jövőben. Kiválóan megy az üzlet, tiszta nyereséget termelünk, de azt is tudjuk, hogy a helyzet nem lesz mindig olyan kedvező, mint ma

– mondta a szerb elnök, aki megkérte a katari emírt, hogy a jövőben segítsen Szerbiának, és felvetette azt is, hogy esetleg stratégiai partnerekké válhatnának, ha ebben Katar netalán érdekelt lenne.

A Nova Ekonomija szerbiai gazdasági hírportál az elnöki nyilatkozattal kapcsolatban megkereste az Etihadot és az Air Serbiát is.

Air Serbia

Peking helyett Tiencsin, a szerb elnök szerint ez majdnem ugyanaz (Forrás: Air Serbia)

Az Etihad azzal hárította el az érdeklődő kollégát, hogy a kérdéseivel forduljon inkább az Air Serbiához, amely viszont nem válaszolt a megkeresésre.

Ezek után már csak az a kérdés, hogy a szerb légitársaság menetrendjét ki állítja össze, mert hogy az Air Srbija – amelynek már van pekingi járata – újabb desztinációkat is beiktathat a menetrendjébe, állítólag húszat, de ezt a számot nem ellenőriztük.

Ennek ellenére Peking esetében egy kisebb korrekció szükségeltetik, az Air Serbia ugyanis nem közvetlenül Pekingbe repül, hanem Tiencsinbe, ami szerb elnök szerint 35-40 percre van a kínai fővárostól, amire azonban még érdemes legalább egy órát rászámolni, a Google szerint ugyanis a Peking és Tiencsin közötti út legalább 1 óra 50 percig tart, ha nincs forgalom.

A BALK Hírlevele


Meteorológia

B.A. Balkanac

Balkanac

IN ENGLISH

Egy hét legjava