Connect with us

Írd be ide, amit keresel!

Szlovénia

VISSZAVONULÁS: A magyar tőke kivonul a Janša-féle pártmédiából, amely szerint az új szlovén kormány ki akar lépni a NATO-ból

orban jansa asztal
SZLOVÉN FORDULAT: A magyar tőke megkezdte a kivonulást a szlovén pártmédiából (Forrás: Facebook)
Olvasási idő: 3 perc

Május 25-e, szerda szimbolikus fordulópontokkal teli nap volt Janez Janša, volt szlovén számára – írja a szlovén necenzurirano.si hírportál, amely arra emlékeztet, hogy a szlovén országgyűlés aznap választotta meg Robert Golobot miniszterelnök-jelöltnek. Ezzel hivatalosan is megerősítést nyert, hogy a Szlovén Demokrata Pártot (SDS) vezető Janšának néhány napon belül vissza kell lépnie. Ám a háttérben egy másik fontos folyamat is beindult Janšával kapcsolatban: a magyar tőke kivonása a volt miniszterelnököt támogató pártmédiából, amely ma azzal vádolta meg az új kormányt, hogy átáll az oldalra, és ki akar lépni a NATO-ból.

A nevezetes nap

Az említett napon lépett be Dragica Papež ljubljanai közjegyzői irodájába Schatz Péter, Orbán Viktor magyar miniszterelnök “kulcsfontosságú munkatársa”, és ott aláírta a című párthetilapot kiadó Nova obzorja (Új horizontok) többségi tulajdoni részének eladását.

A necenzurirano.si értesülései szerint a pártlap a televízióhoz került, amelyet Janša pártjának munkatársai irányítanak. A Nova24TV-t a közjegyzői irodában a csatorna igazgatója, képviselte. A Nova24TV szerkesztőségétől származó dokumentumukból kiderül, hogy ez nem egy szokványos üzlet volt: a jelek szerint az eladó és a vevő is sietett a nyélbe ütésével, vagyis a Nova obzorja tulajdoni viszonyainak módosításával.

A magyarok kivonulása a társaságból pontosan egy hónappal a szlovéniai parlamenti választások után következett be, miután kiderült, hogy Janša pártja súlyos vereséget szenvedett. A szlovén portál szerint Janšának annak ellenére nem sikerült kormányon maradnia, hogy erre hatalmas pénzeket költöttek.

A necenzurirano.si úgy tudja, hogy Schatz a Nova obzorja közel 66 százalékáért mintegy 580 ezer eurót kap, ám hozzáteszi, hogy még “sokáig nem lát pénzt”, Schatz és Tomašič ugyanis abban állapodott meg, hogy a Nova24TV csak 2025. január végén, azaz csaknem három év múlva fizeti ki a vételárat.

Hogy addig mi lesz, az nem teljesen világos. Valójában a Nova24TV-nek hitelt kellene felvennie a vásárlás megfinanszírozásához, merthogy tavaly év végén valamivel kevesebb, mint 100 000 euró volt a számláján. A Nova24TV ennek ellenére vette át a Nova obzorja többségi tulajdonjogát a szerződés aláírásának napján. A kisebbségi tulajdonos a Szlovén Demokrata maradt.

Egyelőre nem tudni, hogy miért ez a nagy sietség. Az viszont biztos, hogy alig több mint egy héttel korábban a Robert Golob vezette új koalíció parlamenti vizsgálatot követelt a pártmédia finanszírozása ügyében, különös tekintettel Magyarországra.

“A rosszul képzett

A magyar emlőkön felcseperedett Demokratija hetilap internetes kiadásában közben azzal vádolta meg az új szlovén kormányt – amely június 1-én bizalmat kapott a parlamenttől – hogy első, személyi kérdéseket érintő lépései nemcsak arra utalnak, hogy oldalára áll át, hanem hogy egy “nagyon valószínű forgatókönyvet” húzott elő, amely Szlovénia NATO-ból való kilépését tartalmazza.

A Robert Golob vezette balközép szerda este tette le a hivatali esküt.


kis festett kabatok222kis festett kabatok

A szlovén kormány már az első ülésén, alig néhány órával a megválasztása után, komoly személyi változtatásokat kezdeményezett az állami intézményekben, leváltotta többek között az országos rendőrfőkapitányt és a titkosszolgálat vezetőjét.

A kormány menesztette a védelmi minisztérium hírszerzési irodájának vezetőjét is, de a kormányváltás változást hozott a szlovén hírszerző és nemzetbiztonsági ügynökség vezetésében is.

A Demokratija ennek kapcsán nekiment a most védelmi miniszteri posztot betöltő Marjan Šarec egykori miniszterelnöknek, aki a hírportál megítélése szerint új védelmi miniszterként visszatér a szlovén hadsereg “területvédelmi jellegéhez”, sőt a “gerillahadviselés koncepciójához”, ami valószínűleg tetszik a baloldalnak és a többi “chegevaristának”.

És valószínűleg ezt a populista álláspontot hangosan megtapsolja a rosszul képzett közvélemény is, mondván, többé nem kell nehézfegyverekre költenünk, a területvédelmi koncepcióval ugyanis olyan biztonságban leszünk, mint 1991-ben, amikor megállítottuk a Jugoszláv Néphadsereg agresszióját, amely a maga idejében a negyedik legerősebb európai hadsereg volt

– állapítja meg a szóban forgó Demokratija, amely Ukrajnára utalva foglalokozott Janez Janša “hősies magatartásával” is, mivel hogy a bukott miniszterelnök az első között látogatott el Kijevbe.

Nem sokkal a választások után a külföldi média helyesen állapította meg, hogy az Ukrajnát támogató Szlovénia “nagy hősiességének ideje a végéhez közeledik”, mert egy teljesen Kreml-barát vezetés kerül hatalomra. És legyünk őszinték, az új külügyminiszter, Tanja Fajon a választási kampány során könnyedén átsiklott Putyin Ukrajna elleni agressziója felett, mondván, hogy a konfliktushoz mindig kettőre van szükség


– írta a szlovén Demokratija pártlap/pártportál, amelytől “megszabadult” a . A cikk hangneméből mindössze az következtetés vonható le, hogy a tulajdonos ugyan változott, de a hangnem maradt a régi.

Napi hírlevél


Mi munkát teszünk bele, legyen a megosztás a fizetség!


🚗 H-1089 Budapest, Delej utca 51

📬 contact@balk.hu

☎️ +36 30 631 3104

💁‍♂️ Rólunk - About us

📰 Impresszum

💰 Szponzorált tartalom

🏁SEO-partner

BALK Magazin © 2019-2022

Helyesírási hiba jelentése

A következő értesítést küldjük a szerkesztőnek: