Connect with us

Energia

TERJESZKEDÉS: A Mol-csoport megveszi az OMV 120 töltőállomásból álló kiskereskedelmi hálózatát Szlovéniában

Avatar photo

Közzétéve:

A megjelenés dátuma

A cikk meghallgatása

 
Az OTP-ét követően a MOL is terjeszkedik Szlovéniában. Az olajtársaság kedden jelentette be honlapján, hogy a Mol-csoport megvásárolja az OMV 120 töltőállomásból álló kiskereskedelmi hálózatát Szlovéniában, a vételár 301 millió euró, a tranzakció versenyhatósági engedélyhez kötött. A MOL Slovenija jelenleg 53 töltőállomást üzemeltet Szlovéniában.

Szlovéniai terjeszkedés

A tájékoztatás szerint a Mol megállapodott az OMV-vel, hogy megvásárolja az OMV Slovenija 92,25 százalékát, amelyben az INA már 7,75 százalékos kisebbségi részesedéssel rendelkezik.

Az OMV Slovenija az ország második legnagyobb kiskereskedelmi hálózatát működteti három különböző márkanév alatt. A Mol-csoport az INA-val együtt a felvásárolt vállalat nagykereskedelmi üzletágát is tartalmazó eszközök 100 százalékos tulajdonosa lesz.

A Mol jelenleg 53 töltőállomással van jelen Szlovéniában, 48 töltőállomás Mol Slovenia, 5 pedig INA márkanév alatt üzemel, ezzel a harmadik legnagyobb piaci szereplő az országban.

– Szlovénia nem új piac számunkra, az elmúlt 25 évben lehetőségünk volt kiváló minőségű üzemanyagokat és szolgáltatásokat bevezetni, így a MOL Slovenija sikertörténet lett. Ennek a lépésnek köszönhetően az INA-val közösen Szlovénia egyik legfontosabb piaci szereplőjévé válunk


– jelentette ki Hernádi Zsolt, a MOL-csoport elnök-vezérigazgatója.

A közlemény hangsúlyozza, hogy a megállapodás illeszkedik a vállalat frissített, hosszútávú stratégiájába, amely különösen nagy hangsúlyt fektet a fogyasztói szolgáltatások fejlesztésére, függetlenül attól, hogy a fogyasztó közlekedési eszközét milyen energia hajtja.

A MOL 1996-ban azzal a céllal lépett be a szlovén piacra, hogy kiskereskedelmi hálózatot és nagykereskedelmi tevékenységet hozzon létre.

2011-re a vállalat már 31 töltőállomást működtetett, beleértve a TUŠ hálózatot. 2016-ban 11 Agip töltőállomás is bekerült a MOL portfóliójába.

A zöldmezős beruházásokkal és 5 INA töltőállomás integrálásával párhuzamosan a MOL Slovenija jelenleg 53 töltőállomást üzemeltet. 2016 óta a Fresh Corner koncepció bevezetésével mind a 48 MOL márkanév alatt futó töltőállomást átalakították, frissen készített ételeket és kiváló minőségű kávét kínálva az utazó emberek számára.

Az OMV Slovenija felvásárlása a harmadik bejelentett megállapodás, amióta 2021. februárjában a Mol-csoport frissítette hosszútávú stratégiáját.

Kilenc ország

A Mol-csoportnak kilenc országban 1941 töltőállomása van különböző márkanevekkel, 466 Magyarországon, 434 Horvátországban, 304 Csehországban, 254 Szlovákiában, 243 Romániában, 106 Bosznia- Hercegovinában, 70 Szerbiában, 53 Szlovéniában és 11 Montenegróban.

A csoport piacvezető szerepet tölt be Magyarországon, Horvátországban, Szlovákiában és Bosznia- Hercegovinában, Csehországban a második, Szlovéniában, Romániában és Montenegróban pedig jelenleg a harmadik legnagyobb piaci szereplő.

A lépés összhangban van azokkal a stratégiai törekvésekkel, amelyek célja, hogy tovább bővítsék töltőállomás-hálózatukat a már meglévő és a potenciális új kelet-közép-európai piacokon.

– A Mol-csoport 2025-ig 2200-ra növelné a töltőállomások számát, vagy akár még többre, amennyiben további jó lehetőségek adódnak


– idézi a közlemény a Mol-csoport elnök-vezérigazgatóját.

Hernádi Zsolt úgy fogalmazott, hogy a fogyasztói szolgáltatásokban hatalmas potenciál rejlik az energiaátmenet során.

Hozzátette azt is: a vállalat integrált üzleti modellje és gyorsuló növekedése azt is lehetővé teszi, hogy pénzügyi forrásokat biztosítsanak a fenntartható megoldások fejlesztéséhez és a körforgásos gazdaság fellendítéséhez a régióban.

A BALK Hírlevele


Meteorológia



B.A. Balkanac

Balkanac

Magyarország

Szlovákia

Oroszország

Kína

Európai Unió

IN ENGLISH

Egy hét legjava