Connect with us

Horvátország

Hullámvasút a javából: Voltron Nevera powered by Rimac

Ami a Voltron Nevera nevű látványt illeti, ez egy katapulthajtású hullámvasút, amelynek teljes hossza 1385 méter, 21 fordulattal és hét teljes inverzióval rendelkezik, csúcssebessége 90 km/h. Ez a roller coasterek világában közepes sebességnek számít, ám a Voltron Nevera ütőkártyája, ami talán lenyűgözőbb, mint a sebesség – a 2,2 másodpercig tartó súlytalansági állapot, amit az ilyesmit kedvelő őrültek tapasztalhatnak meg a nyaktörő le-fel száguldozás közben

Avatar photo

Közzétéve:

A megjelenés dátuma

Voltron Nevera
A világ egyik leglátványosabb új hullámvasútját, amelynek hivatalos üzembe helyezését április 26-ra tervezik, a horvát autóipari vállalkozóról és autójáról nevezték el, így lett Voltron Nevera powered by Rimac
A cikk meghallgatása

A jenki sógorok szerint, semmi sem olyan sikeres, mint a siker. Így a Mate Rimac garázsából világhódító útjára induló, elektromos szuperautók és az ehhez kapcsolódó technológia fejlesztésére szakosodó cég mára már elismert márkanévnek, brandnek számít. Így nem csoda, hogy a világ egyik leglátványosabb új hullámvasútját, amelynek hivatalos üzembe helyezését április 26-ra tervezik, a horvát autóipari vállalkozóról és autójáról nevezték el, így lett Voltron Nevera powered by Rimac. Az új hullámvasút, az öreg kontinens egyik legnagyobb vidámparkjában található, az Európa Parkban. Az Európa Park Németország délnyugati részén, a francia határ közelében helyezkedik el. Évente közel hatmillió látogatója van, összesen 950 000 négyzetméteren terül el, hat szállodával, mintegy 100 különböző látványossággal, 13 hullámvasúttal, két Michelin-csillagos étteremmel rendelkezik… A vidámpark különlegessége, hogy 17 európai országnak szentelt része vannak, Izlandtól Görögországig, innen az Európa-park.

Voltron Nevera: 2,2 másodperc súlytalansági állapot

A Rimac-féle szuperautóról elnevezett Voltron Nevera hullámvasút az Európa Park Horvátországnak szentelt szektorában található. A park horvát részének fő látványossága – amely körül a Rimac hullámvasút is körbejár -, a Tesla-féle Wardenclyffe-torony 28 méter magas másolata.

Ami a Voltron Nevera nevű “kisvasutat” illeti, ez egy katapulthajtású hullámvasút, amelynek teljes hossza 1385 méter, 21 fordulattal és hét teljes inverzióval rendelkezik (állítólag ez a legtöbb inverzió a világon, ahol az inverzió szó azt jelenti, hogy fejjel lefelé lógunk a semmibe).

A Rimac-hullámvasút másik világrekordja a legmeredekebb, 105 fokos indítás, tehát több, mint a derékszög, és az utasokat négyszer “indítják el”, ebből egyszer – fordítva. A Voltron Nevera csúcssebessége 90 km/h.

Ez a roller coasterek világában közepes sebességnek számít, ám a Voltron Nevera ütőkártyája, ami talán lenyűgözőbb, mint a sebesség – a 2,2 másodpercig tartó súlytalansági állapot, amit az ilyesmit kedvelő őrültek tapasztalhatnak meg a nyaktörő le-fel száguldozás közben.

Maga a „vonat” 7 kocsiból áll, amelyekben négy üléssor van, soronként négy üléssel. Az üléseket úgy alakították ki, hogy hasonlítsanak a Rimac Nevera üléseire, és horvát “kockákkal” vannak kárpitozva. Maga a kocsi súlya nyolc tonna, 25 ezer részből áll, és 72 kerékkel rendelkezik.

A lovaskocsiktól a hullámvasútig

A Rimac-hullámvasutat a német Mack Rides cég készítette, amely egyben az Európa Park tulajdonosa is. A céget Paul Mack alapította 1780-ban, és a világ egyik legnagyobb és legrégebbi vállalata, amely szórakoztató túrákkal foglalkozik. Paul Mack természetesen nem hullámvasutak készítésével kezdte a 18. század végén, hanem először lovas kocsikat gyártott.

A Voltron Nevera pálya a Tesla-féle Wardenclyffe-torony 28 méter magas másolatával

A Voltron Nevera pálya a Tesla-féle Wardenclyffe-torony 28 méter magas másolatával, amely mellett a közönség egy inverzió során a semmibe lóg (Forrás: ThemeParks-EU.com)

További 100 évbe telt, mire leszármazottai bekerültek a szórakoztatóiparba, orgonakocsikat és hasonló járműveket kezdtek gyártani a cirkuszok számára, hogy 1921-ben elkészítsék az első fából készült hullámvasutukat.

A cég robbanásszerű fejlődése az 1950-es évek elején kezdődött miután létrehozták amerikai leányvállalatukat. A cég még mindig Paul Mack leszármazottainak kezében van, akik tavaly augusztusban Horvátországban, Hvar szigetén, Mate Rimaccal együtt felfedték az új hullámvasút nevét, valamint néhány részletet az új attrakciójukról.

Zavargások Splitben, de nem a politika miatt

Miután szerdán a horvát kupa elődöntőjében a Hajduk hazai pályán, négy napon belül másodszor is kikapott a fővárosi Dinamótól – az első meccs sima bajnoki rangadó volt -, a Hajduk szurkolócsoportja, a Torcida nem bírta cérnával, és előbb a stadionban törte át a biztonsági kordont, majd később a város utcáin folytatta a randalírozást, megütközve a helyszínre vonuló rendőrséggel.

A spliti kórház sürgősségi osztályára kilenc rendőrt és egy szurkolót vettek fel, de közülük csak az egyik rendőr sérülései súlyosak, a többiek megúszták néhány véraláfutással, karcolással, könnyebb égési sebekkel.

Spliti gladiátorok és a horvát készenléti rendőrség

Spliti gladiátorok és a horvát készenléti rendőrség (Forrás: X platform, Ultras World

A zágrábi Bad Blue Boys szurkolócsoport tavalyi görögországi „vitézkedése” után ez a horvát szurkolók második nagy botránya, de úgy tetszik, hogy a politika képtelen útjukat állni. Pedig Maggie Thatcher megmutatta, hogy ez lehetséges, még a jól szervezett, elképesztően erőszakos angol huligánok esetében is.

Persze senki sem várja el, hogy most, a választási kampány kellős közepén bárki is komolyan foglalkozzon a kérdéssel, de előbb-utóbb ennek napirendre kell kerülnie, ha ugyanis nem rendszabályozzák meg őket szigorúan és időben, a „szurkolók” utcai csatái emberéleteket fognak követelni, nem beszélve az idegenforgalomra gyakorolt negatív hatásról.

Meteorológia



B.A. Balkanac

Balkanac

Magyarország

Szlovákia

Oroszország

Kína

Európai Unió


Öt nap legjava