Bosznia
A Wizz Air átszervezi Bosznia-Hercegovinát, felszámolja a tuzlai bázisát

A Wizz Air tovább csökkenti Bosznia-Hercegovinából induló járatainak számát az október 29-én kezdődő téli szezonban. A magyar hátterű diszkont légitársaság a téli időszakban mindössze heti tizenhét járatot indít a balkáni országból, szemben a tavalyi év azonos időszakában indított heti 54 járattal. A Wizz Air elsősorban Európán belül üzemeltet menetrend szerinti járatokat, de néhány közel-keleti és afrikai interkontinentális útvonalat is fenntart, amelyeknél azonban az útvonal egyik végpontja Európában van.
A Wizz Air átszervezi Boszniát
A volt jugoszláv térség légiforgalmával foglalkozó ExYuAviation szakportál szerint a Wizz Air szeptember közepétől bezárja tuzlai bázisát, ami tizenkét útvonal megszüntetését eredményezi.
A Wizz Air október 30-tól felszámolja a Frankfurt-Hahn és Tuzla közötti járatokat, ezzel emelkedik tizenkettőre a felszámolt tuzlai járatok száma.
Olvasói hozzászólások szerint a jelenleg a Frankfurt-Hahnba induló heti öt járatot a jövő hónapban kettőre csökkentik, októbertől pedig teljesen lemondják, aminek az lehet az oka, hogy a járat erősen szezonális diaszpóraforgalomra alapozott.
Mások ugyan vitatják a szezonális jelleget, a diaszpóraforgalmat ugyanakkor nem, miután ezzel a járattal sok bosnyák fiatal utazott Németországba, hogy felkeresse az ott dolgozó családtagokat.
A fapados légitársaság a korábbi tuzlai bázisáról ezentúl csak Bázelba, Dortmundba és Memmingenbe repül.

REPÜLŐTÉR A SEMMIBEN: Jelenleg így néz ki a tuzlai repülőtér felszállási és érkezési oldala. Ez októbertől sokkal rövidebb lesz (Forrás: A tuzlai repülőtér internetes oldala)
A Wizz Air megszünteti az Abu-Dzabi és Szarajevó közötti járatát is, amelyet 2021-ben indított. Az előrejelzések szerint az utolsó gép október 28-án közlekedik a két város között, nem kizárt viszont, hogy 2024. március 31-én visszaállítják ezt a járatot.
A hozzászólások szerint az utasforgalom így átterelődik a Belgrád-Abu-Dzabi járatra, amely már így is tele van horvát utasokkal, akikhez ezentúl a bosnyákok is csatlakoznak.
Pozitív fejleményként említhetjük meg viszont Bosznia-Hercegovinával kapcsolatban, hogy a fapados társaság szeptember 25-tel újraindítja a London Luton és Szarajevó közötti járatát heti kétszeri gyakorisággal.
A Szerb Köztársaság is érintett
Egy ilyen méretű csökkentésből a boszniai Szerb Köztársaság sem maradhat ki, a Wizz Air a Banja Luka és Stockholm Skavsta közötti járatokat is megszünteti, az utolsó járatot augusztus 28-ra tervezi.
Szintén október 28-án szűnik meg a Bosznia-Hercegovina második legnagyobb városának számító Banja Luka és a Hamburg közötti járat, viszont fennmarad desztinációként Bázel és Dortmund.
Helyzetismerők szerint a Wizz Air a Hamburg-Banja Luka járatot Belgrádból működtette, a repülőgépek a szerbiai fővárosból Malmöbe mentek, onnan pedig Hamburgba, ahonnan végcélként Banja Lukát célozták meg.
A boszniai Szerb Köztársaság esetében némi nehézséget jelenthet, hogy a Wizz Airnek a 2024-es nyári szezonig, azaz jövő márciusig van szerződése a Banja Luka-i repülőtérrel, ami azt jelenti, hogy a két félnek tárgyalnia kell a szerződés meghosszabbításáról.
A Wizz Air, amely évekig Bosznia-Hercegovina legnagyobb légi fuvarozója volt, ezen a télen holtversenyben lesz a Turkish Airlines-szal a heti járatok számát tekintetében, és mindössze heti hárommal több járatot indít majd, mint fapados riválisa, a Ryanair.

-
Magyarország7 nap telt el azóta
Lázadoznak a kamionosok Kelebiánál, a szerbek a magyar vámosokat hibáztatják
-
Bosznia3 nap telt el azóta
MEGY A PARA: Helez kitart amellett, hogy az oroszok Boszniában paramilitáris erőket képeznek ki
-
Szerbia3 nap telt el azóta
Új ember a BIA élén, akiben a szerb elnök jobban bízik, mint az édestestvérében
-
Szerbia4 nap telt el azóta
SZERB SZUVERENITÁS: A szerb médiahatóság elnöke náci egyenruhában jelenítette meg magát