Connect with us

Horvátország

FANTOM OLAJ: Sajtóértesülések szerint nem magyar, és nem szerb, hanem horvát cég rendelt iráni kőolajat

Avatar photo

Közzétéve:

A megjelenés dátuma

A cikk meghallgatása

A horvát partoknál veszteglő tartályhajó még mindig “átfejtésre vár” az omišalji terminálnál, ám továbbra sincs gazdája az amerikai állítások szerint Iránból származó kőolajnak. A legújabb sajtóértesülések szerint a szállítmány megrendelője se nem Magyarország, se nem Szerbia, hanem egy horvát üzletember, Ivan Čermak.

Nem hivatalos értesülések szerint Ivan Čermakkal és cégével, a Delta Oil Internationallal hozható összefüggésbe a “gazdátlan szállítmány” – írja a Večernji list, és rá hivatkozva jelenti a Hina horvát hírügynökség.

A Večernji megkérdezte Ivan Čermakot is, hogy az övé-e az ARC1 által szállított kőolaj, amire az üzletember nagyon röviden azt mondta, hogy nem, de arra a kérdésre már nem válaszolt, hogy kapcsolatban áll-e valamilyen módon a tartályhajóval. Erre későbbre ígért magyarázatot, utána azonban elérhetetlenné vált.

Ivan Čermak és a Delta Oil International része a horvát olajbeszerzési láncnak – a cég kőolajat vásárol, importál és tárol a Janafnál (Adria Kőolajvezeték) a végfelhasználók számára, miután Čermak önmaga már nem tudja forgalmazni, mert eladta ezzel foglalkozó cégét, a Croduxot.

A minden bizonnyal iráni olajat szállító hajó sorsa még bizonytalan, ám szakértők szerint nemigen van esély az olaj átfejtésére, ha az valóban Iránból származik.

Nehezen hihető, hogy az iráni kőolajat bárki is átveszi az Európai Unióban, különösen miután az Egyesült Államok is figyelemmel kíséri a fejleményeket, és értesülhet az üzemanyag megvásárlására, kirakodására vagy eladására irányuló kísérletről, amire amerikai szankciók vonatkoznak.

Az Európai Unió nem rendelt el embargót az iráni olajjal szemben, a hajó mégis nemkívánatos vendégnek számít az amerikai szankciók miatt, mert a jó hírnevét és a piaci reputációját kockáztatja az, aki kereskedni mer az iráni kőolajjal, vagy szállítja, esetleg kirakodja azt.

Ugyanez vonatkozik azokra az ügynökségekre és bankokra is, amelyek esetleg a szállítmánnyal kapcsolatos logisztikában vagy tranzakcióban részt vesznek.

A BALK Hírlevele


Meteorológia



B.A. Balkanac

Balkanac

Magyarország

Szlovákia

Oroszország

Kína

Európai Unió

IN ENGLISH

Egy hét legjava