Connect with us

Írd be ide, amit keresel!

Horvátország

ÉRINTETT-E MAGYARORSZÁG? Iráni olajjal megrakott hajó bolyong az Adrián

arc1
OLAJDRÁMA: Az ARC1 a horvát partok közelében (Forrás: Vesselfinder)
Olvasási idő: 2 perc

Egy iráni olajjal megrakott bolyong az Adrián – írja az egyik horvát napilap, amely szerint minden bizonnyal Szerbiának vagy Magyarországnak szánt kőolajat szállít. A szerint ez az első alkalom 2018 óta – amikor az Egyesült Államok szigorúbb szankciókat vezetett be Iránnal szemben – hogy egy iráni olajat szállító tartályhajó tűnt fel az Adrián, Krk szigete mellett.

Bolygó iráni

Bár az nem rendelt el embargót az iráni olajjal szemben, a hajó mégis nemkívánatos vendégnek számít az szankciók miatt, mert a jó hírnevét és az amerikai piaci reputációját kockáztatja az, aki kereskedni mer az iráni kőolajjal, vagy szállítja, esetleg kirakodja azt.

Ugyanez vonatkozik azokra az ügynökségekre és bankokra is, amelyek esetleg a szállítmánnyal kapcsolatos logisztikában vagy tranzakcióban érintettek.

Amikor az amerikaiak felfedezték, hogy mit szállít az “ARC1” nevet viselő , az áru hirtelenjében nemkívánatos cuccá vált, amelynek nincs gazdája

– írja a horvát napilap, amely szerint a panamai zászló alatt közlekedő hajó már egy hete fel-alá jár az Adrián, sorsa egyelőre bizonytalan.

Mi történt?

A hajó először május 4-én ért Omišaljba, ahol a kikötői beosztás szerint az Adriai Kőolajvezetéknél () kellett volna kiraknia a mára már terhessé vált rakományt.

Feltűnt azonban a színen az UANI (United Against Nuclear Iran) amerikai lobbicsoport, amely figyelmeztető leveleket küldött a Janafnak, a Capris kikötői ügynökségnek, amelyen keresztül a tankert bérelték, valamint a fiumei kikötőnek.

Közvetlenül ezután a tartályhajó hirtelen megfordult, és visszatért a Jón-tengerre, ahol másfél napig tartózkodott, majd vasárnap ismét útnak indult északi partvidéke felé.

Hétfőn nem sokkal éjfél után ismét az Omišalji-öböl bejáratánál volt, és ma egy tankhajó horgonyzóhelyén tartózkodik a Janaf közelében, vagyis Krk és Kostrena között.


kis festett kabatok222kis festett kabatok

Ki lehet a megrendelő?

A Janaf hétfőn közölte, hogy az ARC1 érkezését sem most, sem korábban nem jelentették be, a szlovén Capris ügynökség pedig, amely a hajó logisztikáját ellátja, nem kívánta kommentálni az esetet.

Ebből következik, hogy a Capris nem nevezte meg a szállítmány megrendelőjét és a küldemény végső rendeltetési helyét sem, de mivel az olaj csak arra mehet, amerre a cső visz, a Večernji list szerint a célállomás Magyarország vagy lehet.

Az -ellenes amerikai UANI rendelkezik egy speciális tankerkövető osztállyal, mert állításuk szerint a múltban a kőolaj- és földgázexport az iráni állami bevételek 25 százalékát adta. Most azért összpontosítanak az iráni olajexportra, hogy lássák: a szankciók miként befolyásolják az ázsiai ország bevételeit.

Az Adrián céltalanul bolyongó ARC1 240 méter hosszú és 42 méter széles. Kőolaj szállítására épült 2003-ban, összkapacitása 106 360 tonna. Az Adriára történt érkezése előtt Malajziában járt, onnan indult el Horvátország felé, és érkezett meg immár másodszor az omišalji kikötőhöz.


Lektor nélkül dolgozunk. Ha helyesírási hibát találsz, akkor jelöld ki a szót az egérrel, majd egyszerre nyomd le a következő két billentyűt: Ctrl+Enter. A program semmiféle személyes adatot nem kér, és nem továbbít. Köszönjük, hogy segítesz jobbá tenni a BALK-ot!


Napi hírlevél


Mi munkát teszünk bele, legyen a megosztás a fizetség!


🚗 H-1089 Budapest, Delej utca 51

📬 contact@balk.hu

☎️ +36 30 631 3104

💁‍♂️ Rólunk - About us

📰 Impresszum

💰 Szponzorált tartalom

🏁SEO-partner

BALK Magazin © 2019-2022

Helyesírási hiba jelentése

A következő értesítést küldjük a szerkesztőnek: