Connect with us

Szerbia

Április 25-én tényleg az utolsó sínpárt fektették le a BuBe gyorsvasút szerbiai szakaszán?

A vágányfektetésre két nagyméretű CPG-500 típusú pályafektető gépet használtak, ellentétes irányból haladva, majd ezt követően 2024. április 25-én Topolya állomáson mindkét szakasz vágányát összekapcsolták, lehetővé téve a vasúti mérőkocsik áthaladását Újvidéktől Szabadkán át egészen a magyar államhatárig – olvasható abban a válaszban, amelyet a szerbiai közlekedési és infrastrukturális minisztérium küldött a BALK-nak

Avatar photo

Közzétéve:

A megjelenés dátuma

A minisztériumnak hisz, vagy a szemének? Vajon hány sínpár látható a képen? A felvétel tegnap délután készült Szabadka és Csantavér között készült, Szentkútnál
A minisztériumnak hisz, vagy a szemének? Vajon hány sínpár látható a képen? A felvétel tegnap délután készült Szabadka és Csantavér között készült, Szentkútnál
A labdák segítségével értékeld a cikket!
[Összesen: 0 Átlag: 0]

Hallgasd meg ezt a cikket!

Hatalmas csinnadratta, színes szalagok, konfettieső, vonatfütty, ünnepi hangulat, vastaps – így zajlott április 25-én Topolyánál a Belgrád-Budapest (BuBe) gyorsvasút építkezésén az utolsó síndarab elhelyezése, amivel, mint akkor elhangzott, befejezettnek tekintették a fővonalat, hiszen összekötötték, vagyis teljes egészében megépítették a vasúti pályát egészen a magyar határig. Az továbbra sem világos, hogyan lehetett a topolyai az utolsó sínpár, s hogyan kötötték össze a teljes vonalat, ha hosszú szakaszokon még csak a zúzott kő látszik, azon semmilyen sín nem található. A kérdésre az illetékes szerb miniszternél kerestük a választ, és az meg is érkezett, nekünk azonban továbbra sem világos, hogy lehet összekötve a teljes vasúti szakasz, ha a két szemünkkel azt látjuk, hogy sok helye még le sincs fektetve a sínpár.

Az utolsó sínpár

Goran Vesić közlekedési és infrastrukturális miniszter április 25-én azt mondta, hogy Belgrádból Szabadkára 80 perc alatt lehet majd eljutni, Topolyáról pedig mindössze 16 perc alatt ér a vonat majd Szabadkára. A vasút július végére elkészül, augusztusban indulhat a tesztelés, decemberben pedig átadják a vonalat a közlekedésnek.

A szerbek – úgy látszik – nem viccelnek, ugyanis augusztusban nemcsak tesztelnek majd, hanem megkezdik az európai uniós tanúsítvány megszerzését is. Erre egy holland nagyvállalatot fogadtak fel. A szeptemberi műszaki átvételt is egy külföldi cégre bízták, méghozzá a Deutsche Bahnra. A tényleges próbák októberben kezdődhetnek meg, az épületek, az állomások novemberre készülnek el.

Miután a helyszínen Szabadkánál, Csantavérnél és a határszakaszon azt tapasztaltuk, hogy nincs lefektetve egyetlen sínpár sem, az illetékes építési, közlekedési és infrastrukturális minisztériumnál érdeklődtünk arról, hogy pontosan mit is jelent a fővonal összekötése, ha még vannak szakaszok, amelyeken egyáltalán nincs sín.

A minisztérium válaszának egy része

A minisztérium válaszának egy része

A szerb minisztérium válaszát az alábbiakban fordításban, változtatás és kommentár nélkül közöljük:

A Belgrád-Budapest gyorsvasút építési munkálatainak felgyorsítása, és annak érdekében, hogy 2024 végére, vagyis egy évvel a határidő előtt elkészüljön az óránként 200 kilométerrel közlekedő gyorsvonat-forgalom Újvidék és Szabadka között, a Kínai Vasút, amely a munkálatokat végzi, két, a vágánylerakáshoz szükséges bázist hozott létre: egyet Sajlovóban és egyet Naumovićevóban.

A sajlovói sínfektetőbázis az Újvidéktől Topolyáig terjedő szakaszon, a naumovićevói bázis pedig Topolyától a magyar államhatárig terjedő szakaszon van vágányfektetésre kijelölve.

A vágányfektetésre két nagyméretű CPG-500 típusú pályafektető gépet használtak, ellentétes irányból haladva, majd ezt követően 2024. április 25-én Topolya állomáson mindkét szakasz vágányát összekapcsolták, lehetővé téve a vasúti mérőkocsik áthaladását Újvidéktől Szabadkán át egészen a magyar államhatárig, szögezte le a minisztérium.

A kanyar után már kőágy sincs

A kanyar után már kőágy sincs

A mérőkocsik valóban a határig közlekednek?

A minisztérium válasza szerint ezzel megvalósult a két bázis forrásmegosztása, vagyis a vágányfektetéshez megfelelő körülmények adottak, hogy a maradék állomási vágányokat lefektessék, és az egyéb munkákat elvégezzék. Egyben lerövidült a munkák elvégzésének ideje, és javult a munka hatékonysága is.

A minisztérium kiemelte, hogy jelenleg problémamentesen folynak a munkálatok a Budapest-Belgrád vasút Újvidék-Szabadka szakaszán. A vasúti konstrukciók, átkelők és aluljárók munkái lényegében befejeződtek, a csatlakozó hálózat oszlopainak felállítása 97 százalékban megtörtént, ahogyan befejeződött az áramszolgáltatás belső berendezéseinek, valamint a távközlési és jelbiztonsági létesítményeknek a szerelése is, továbbá elkészültek az építészeti munkákkal minden állomáson, kivéve Szabadka állomást.

Az Újvidék-Szabadka gyorsvasút megépítésére irányuló projekt teljes megvalósulása 82 százalék feletti, ami azt jelenti, hogy a vasút a tervezett határidőnél egy évvel korábban, 2024 végére elkészül, és forgalomba kerül – áll abban a válaszban, amelyet minisztérium BALK-nak küldött.

Ami nincs, az a "repülő taxiból" sem látszik

Ami nincs, az a “repülő taxiból”, illetve a drónfelvételen sem látszik

Mi pedig a helyszínen készült földi és légifelvételek alapján az olvasóra bízzuk, szerintük mindaz, amit a minisztérium közölt, igaz-e vagy sem.

A látottak alapján azt mondanánk, hogy a vasúti mérőkocsik egy-egy szakaszon minden bizonnyal repülő üzemmódra kapcsolnak, mert hogy nincs a magyar államhatárig sín, az a fotókon is látszik.

Lehet, hogy ez már az az ugrás a jövőbe, amiről annyit beszél a szerb kormányzat, s a gyorsvasúttal együtt a repülő taxikat is tesztelik ezen a vonalon.






Mini közvélemény-kutatás

Az alábbi közvélemény-kutatás csak a BALK olvasóinak véleményét tükrözi, és semmiképpen sem tekinthető átfogó, reprezentatív felmérésnek. A mini közvélemény-kutatás eredményére történő esetleges hivatkozás alkalmával ezt mindenképpen figyelembe kell venni. Ez a véleménynyilvánítás névtelen, eredménye semmilyen más célt nem szolgál, mint a tájékoztatást, elegendő szavazat esetén a BALK cikkeiben alkalomadtán hivatkozni fogunk rá. Egy látogató csak egyetlen szavazatot adhat le.


Ha nem tetszenek a felkínált opciók, magad is adhatsz hozzá egy újabb válaszadási javaslatot. Ehhez kattints a megfelelő mezőbe, és kezdj el gépelni! Az általad felkínált javaslat szerkesztőségi jóváhagyást követően kerül a listára.


141
Lassan épülget a Budapest és Belgrád közötti gyors- és kevésbé gyorsvasút

Lehet még értelme a Belgrád-Budapest gyorsvasútnak?






A labdák segítségével értékeld a cikket!
[Összesen: 0 Átlag: 0]
QR Code

Küld el ezt a cikket e-mailben

Ehhez kattints ide

Feliratkozás a Hírlevélre

Az e-mailek heti három alkalommal hétfőn, szerdán és pénteken kerülnek kiküldésre.

Meteorológia



B.A. Balkanac

Balkanac

Magyarország

Szlovákia

Európai Unió

Oroszország

Kína

Három nap legjava