Connect with us

Szerbia

C295: Szerbia az oroszról az európai technológiára áll át a katonai szállításban

Avatar photo

Közzétéve:

A megjelenés dátuma

Az orosz technológiáról az európaira áll át a szerb légierő az újonnan beszerzett szállítógépekkel (Forrás: T6)
A labdák segítségével értékeld a cikket!
[Összesen: 0 Átlag: 0]

Hallgasd meg ezt a cikket!

Tegnap este (november 14-én) leszállt a batajnicai katonai repülőtéren a második C295MW katonai szállítórepülőgép, amelyet Szerbia vásárolt tavaly februárban Spanyolországtól egy úgynevezett G-to-G (kormány a kormánynak) szerződés alapján. A két új gép lehetővé teszi, hogy nyugdíjba küldjék azt a szovjet gyártmányú An-26-os gépet, amely 1984-ben készült. Ez a gép nem csak kiöregedett, hanem szervízelése is problémássá vált az ukrajnai háború kitörését követően. A két “spanyol svájci bicskának” is nevezett gép beszerzésével a szerb légierő az orosz technológiáról az európaira áll át a légi szállításban és a csapatok mozgatásában.

Átállnak az európai gépekre

Az Airbus által Spanyolországban gyártott két C295-ös összesen 81 millió euróba került, ebből 66 milliót költöttek a gépekre, a többit a pilóták képzésére, a felszerelésekre és a tartalék alkatrészekre fizették ki a szerbek.

Ezt a szállítórepülőgépet Spanyolországon kívül több európai ország is hadrendbe állította: Finnország, Lengyelország, Csehország, Portugália és Írország is vásárolt belőlük, a földkerekségen pedig 36 ország használja őket, körülbelül háromszáz ilyen gép van üzemben szerte a világon.

A C295-ös teherszállításra, rádióelektronikai felderítésre, légtérfigyelésre, valamint felderítő és kutató tevékenységre használható.

A Szerbia által beszerzett gépek jellemzője, hogy ha az egyik motorja leáll, akkor a másik motor teljesítménye automatikusan 10%-kal növekszik.

A C-295-ös feleannyi üzemanyag felhasználásával majdnem 50%-kal több hasznos terhet képes szállítani, mint a nyugdíjba vonuló An-26-os.

A két Airbust Szerbia takarékossági okokból aktív önvédelmi rendszer nélkül vásárolta, mert az 20%-kal növelte volna a kiadásokat, viszont szükség esetén később is beépíthető.

Goran Brkić pilóta-alezredes, a 138. repülőszázad parancsnoka úgy nyilatkozott a T6 (Tango Six) szerbiai repülési szakportálnak, hogy szinte rutinszerű volt az átállás az oroszról az európai technikára, a Spanyolországban zajlott kiképzés résztvevői pedig mind magas osztályzatokkal fejezték be a féléves tanfolyamot.

C295 szállítás

Többféle feladat is ellátható a most beszerzett két géppel (Forrás: T6)

C295: A spanyol “svájci bicska”

A két gépet meghajtó motorok karbantartása is biztosított, és nem az Airbus közvetítésével zajlik, hanem közvetlenül az azokat gyártó Pratt&Whitney céggel.

Szerbia a csapatszállításhoz kapcsolódó alapfelszereltség mellett több modult is vásárolt a két géphez, amely lehetővé teszi 24 páciens evakuálását és egészségügyi ellátását, vettek ötven ülést is hozzá utasszállításra, és egy VIP konfigurációt, amely hat luxusülésből és két asztalból áll.

A modulok cserélése nagyon egyszerű, mert síneken húzhatják ki és be őket, a VIP modul beszerelése körülbelül egy órát vesz igénybe, ugyanakkor arra figyelni kell, hogy milyen a teher megoszlása a gépen.

Goran Brkić különösen fontosnak tartotta, hogy ezzel a repülőgéppel több különböző küldetés teljesíthető, ami nem elhanyagolható egy olyan kis légierő esetében, mint a szerb, mert így egyetlen géppel számos feladatot képesek végrehajtani.

A labdák segítségével értékeld a cikket!
[Összesen: 0 Átlag: 0]
QR Code

Küld el ezt a cikket e-mailben

Ehhez kattints ide

Feliratkozás a Hírlevélre

Az e-mailek heti három alkalommal hétfőn, szerdán és pénteken kerülnek kiküldésre.

Meteorológia



B.A. Balkanac

Balkanac

Magyarország

Szlovákia

Európai Unió

Oroszország

Kína

Három nap legjava