Connect with us

Írd be ide, amit keresel!

Autóipar

NEM ÖSSZESZERELŐ ÜZEM: Mate Rimac is a garázsból indult, mint minden marslakó

3rimac

Olvasási idő: 2 perc

 
A Automobili bejelentette, hogy a Rimac megszerezte a Bugatti részvényeinek többségét, és hogy a jövőben a cég két alegységben folytatja tevékenységét a Rimac Bugatti és a Rimac Technologies keretén belül. A cég székhelye továbbra is Horvátországban lesz, a mellett épülő Rimac Campuson, de a gyártás továbbra is megmarad a Bugatti történelmi telephelyén, a franciaországi Molsheimben.

Rimac is a garázsból indult

Az ünnepélyes bejelentés Dubrovnikban volt, és e célból a nap folyamán helikopterekkel a helyszínre szállítottak egy Rimac Neverát, egy Porsche Taicant és egy Bugatti Chiront, hogy az egykori városállam egyik védőbástyáján, látványos környezetben ejtsék meg az ünnepséget.

Nikola Tesla inspirált, és az ő találmányai. Be akartam bizonyítani, hogy az elektromos autók gyorsabbak és izgalmasabbak lehetnek, mint a hagyományos autók



– mondta Rimac a 14. századból származó dubrovniki erődítményben rendezett ünnepségen, amelyen méltatta azt a támogatást, amelyet a Porsche nyújtott neki 2018-ban.

Ez egy nagy nap a Rimac, a Bugatti és a Porsche Csoport számára. Sok időbe telt az új vállalat struktúrájának a kialakítása, ráadásul meg kellett győznünk a részvényeseket is. Biztosak vagyunk abban, hogy jó eredményt értünk el. A Bugatti ügyfelei ebből profitálni fognak. Ez azt jelenti, hogy a Bugatti jövője biztosított

– mondta Meschke a Porsche ának alelnöke és pénzügyi igazgatója, akitől Oliver Blume, a Porsche vezérigazgatója vette át a szót. NEM ÖSSZESZERELŐ ÜZEM: Mate Rimac is a garázsból indult, mint minden marslakó

Mate Rimac 2009-ben volt, ma viszont az elektromos autók számára gyártott technológia egyik legjelentősebb gyártója, de emellett még kiváló elektromos hiperautókat is gyárt

– Oliver Blume, a Porsche vezérigazgatója.

A csodagyerek

A most 33 éves Rimacot joggal lehet marslakóhoz, azaz földön kívüli tüneményhez hasonlítani, miután az autóipar egyik meghatározó alakjává lépett elő, legalábbis a Financial szerint.



A világ egyik legbefolyásosabb pénzügyi szaklapja, nem mulasztotta el megemlíteni, hogy Rimac látványos fejlődése 2009-ben kezdődött a szülői ház garázsában, hogy 12 évvel később elérje az elképzelhetetlent, és autóipart hozzon létre Horvátországban.

Rimac tevékenysége annál is értékesebb, hiszen nem összeszerelő üzemről van szó, hanem világviszonylatban is elismert kutató/fejlesztő cégről. Mikor pár hónappal ezelőtt a horvát éppen a Rimacot és az isztriai Nanobitet jelölte ki a horvát gazdaság jövőbeli húzóágazatainak – elektromos autók és mesterséges intelligencia -, az ügyeletes mindentudók sietve köpködtek a mind a kormánya, mind Rimacra, a patkóalakú hűtőrácsáról immár több száz éve ismert Bugatti megszerzése azonban nyilván ellentmond a negatív kampánynak

– írta a Financial Times, amely szerint a fúzió nem Rimac, hanem a Bugatti számára hízelgő, mert ezzel a Bugatti biztosnak tudhatja a jövőjét a belső égésű motorok korszakát követően is.

Rimac a FT-nek nyilatkozva azt mondta, hogy ő nem tartja elképzelhetetlennek két teljesen különböző gyártási vonal, illetve technológia párhuzamos működését a Rimac Bugattin belül, a Bugattit a svájci órákhoz, míg a Rimacot az Apple Watchoz hasonlítva.

Rimac legújabb autóját legutóbb – vagyis egy hete – Nico Rosberg, a Formula–1 2016-os szezonjának világbajnoka magasztalta a YouTube-on.

A jövő nagy dolgokkal kecsegtet

A most 33 éves Rimacot joggal lehet marslakóhoz, azaz földön kívüli tüneményhez hasonlítani, mert az előrejelzések szerint, ha Rimac két éven belül valóban kilép a tőzsdére, jegyzett értéke körülbelül 5 milliárd dollár lesz, ha időközben nem talál ki még valamilyen váratlan és teljesen szenzációs dolgot. f3534b9f 4122 4499 8dbb 1469830f1a1c



Az új cég tulajdonosi struktúrájában a Rimac Groupon belül a részvények a következőképpen oszlanak meg: Mate Rimac a részvények 37 százalékát, a Porsche a részvények 24 százalékát birtokolja, míg a Hyundai 12, a beruházók csoportja pedig a cég részvényeinek 27 százalékát bírja.

A Bugatti Rimacban a Rimac Group a részvények 55 szálékát, míg a Porsche Group a részvények 45 százalékát ellenőrzi. A Rimac Technology megmarad a Rimac Group 100%-os tulajdonában.

Like
Love
Care
Haha
Wow
Sad
Angry





🚗 H-1089 Budapest, Delej utca 51

📬 contact@balk.hu

☎️ +36 30 631 3104

💁‍♂️ Rólunk - About us

📰 Impresszum

💰 Szponzorált tartalom

🏁SEO-partner

BALK Magazin © 2019-2022


Helyesírási hiba jelentése

A következő értesítést küldjük a szerkesztőnek: