Autóipar
NEM ÖSSZESZERELŐ ÜZEM: Mate Rimac is a garázsból indult, mint minden marslakó

A Rimac Automobili bejelentette, hogy a Rimac megszerezte a Bugatti részvényeinek többségét, és hogy a jövőben a cég két alegységben folytatja tevékenységét a Rimac Bugatti és a Rimac Technologies keretén belül. A cég székhelye továbbra is Horvátországban lesz, a Zágráb mellett épülő Rimac Campuson, de a gyártás továbbra is megmarad a Bugatti történelmi telephelyén, a franciaországi Molsheimben.
Rimac is a garázsból indult
Az ünnepélyes bejelentés Dubrovnikban volt, és e célból a nap folyamán helikopterekkel a helyszínre szállítottak egy Rimac Neverát, egy Porsche Taicant és egy Bugatti Chiront, hogy az egykori városállam egyik védőbástyáján, látványos környezetben ejtsék meg az ünnepséget.
– Nikola Tesla inspirált, és az ő találmányai. Be akartam bizonyítani, hogy az elektromos autók gyorsabbak és izgalmasabbak lehetnek, mint a hagyományos autók
– mondta Rimac a 14. századból származó dubrovniki erődítményben rendezett ünnepségen, amelyen méltatta azt a támogatást, amelyet a Porsche nyújtott neki 2018-ban.
Ez egy nagy nap a Rimac, a Bugatti és a Porsche Csoport számára. Sok időbe telt az új vállalat struktúrájának a kialakítása, ráadásul meg kellett győznünk a részvényeseket is. Biztosak vagyunk abban, hogy jó eredményt értünk el. A Bugatti ügyfelei ebből profitálni fognak. Ez azt jelenti, hogy a Bugatti jövője biztosított
– mondta Meschke a Porsche igazgatótanácsának alelnöke és pénzügyi igazgatója, akitől Oliver Blume, a Porsche vezérigazgatója vette át a szót.
– Mate Rimac 2009-ben startup volt, ma viszont az elektromos autók számára gyártott technológia egyik legjelentősebb gyártója, de emellett még kiváló elektromos hiperautókat is gyárt
– Oliver Blume, a Porsche vezérigazgatója.
A horvát csodagyerek
A most 33 éves Rimacot joggal lehet marslakóhoz, azaz földön kívüli tüneményhez hasonlítani, miután az autóipar egyik meghatározó alakjává lépett elő, legalábbis a Financial Times szerint.
A világ egyik legbefolyásosabb pénzügyi szaklapja, nem mulasztotta el megemlíteni, hogy Rimac látványos fejlődése 2009-ben kezdődött a szülői ház garázsában, hogy 12 évvel később elérje az elképzelhetetlent, és autóipart hozzon létre Horvátországban.
– Rimac tevékenysége annál is értékesebb, hiszen nem összeszerelő üzemről van szó, hanem világviszonylatban is elismert kutató/fejlesztő cégről. Mikor pár hónappal ezelőtt a horvát kormány éppen a Rimacot és az isztriai Nanobitet jelölte ki a horvát gazdaság jövőbeli húzóágazatainak – elektromos autók és mesterséges intelligencia -, az ügyeletes mindentudók sietve köpködtek a mind a kormánya, mind Rimacra, a patkóalakú hűtőrácsáról immár több száz éve ismert Bugatti megszerzése azonban nyilván ellentmond a negatív kampánynak
– írta a Financial Times, amely szerint a fúzió nem Rimac, hanem a Bugatti számára hízelgő, mert ezzel a Bugatti biztosnak tudhatja a jövőjét a belső égésű motorok korszakát követően is.
Rimac a FT-nek nyilatkozva azt mondta, hogy ő nem tartja elképzelhetetlennek két teljesen különböző gyártási vonal, illetve technológia párhuzamos működését a Rimac Bugattin belül, a Bugattit a svájci órákhoz, míg a Rimacot az Apple Watchoz hasonlítva.
Rimac legújabb autóját legutóbb – vagyis egy hete – Nico Rosberg, a Formula–1 2016-os szezonjának világbajnoka magasztalta a YouTube-on.
A jövő nagy dolgokkal kecsegtet
A most 33 éves Rimacot joggal lehet marslakóhoz, azaz földön kívüli tüneményhez hasonlítani, mert az előrejelzések szerint, ha Rimac két éven belül valóban kilép a tőzsdére, jegyzett értéke körülbelül 5 milliárd dollár lesz, ha időközben nem talál ki még valamilyen váratlan és teljesen szenzációs dolgot.
Az új cég tulajdonosi struktúrájában a Rimac Groupon belül a részvények a következőképpen oszlanak meg: Mate Rimac a részvények 37 százalékát, a Porsche a részvények 24 százalékát birtokolja, míg a Hyundai 12, a beruházók csoportja pedig a cég részvényeinek 27 százalékát bírja.
A Bugatti Rimacban a Rimac Group a részvények 55 szálékát, míg a Porsche Group a részvények 45 százalékát ellenőrzi. A Rimac Technology megmarad a Rimac Group 100%-os tulajdonában.

-
Magyarország7 nap telt el azóta
Lázadoznak a kamionosok Kelebiánál, a szerbek a magyar vámosokat hibáztatják
-
Szerbia4 nap telt el azóta
SZERB SZUVERENITÁS: A szerb médiahatóság elnöke náci egyenruhában jelenítette meg magát
-
Bosznia3 nap telt el azóta
MEGY A PARA: Helez kitart amellett, hogy az oroszok Boszniában paramilitáris erőket képeznek ki
-
Szerbia3 nap telt el azóta
Új ember a BIA élén, akiben a szerb elnök jobban bízik, mint az édestestvérében