Connect with us

Autóipar

NEM ÖSSZESZERELŐ ÜZEM: Mate Rimac is a garázsból indult, mint minden marslakó

Avatar photo

Közzétéve:

A megjelenés dátuma

3rimac
play iconIde kattintva meghallgathatod a cikket (kettő az egyben)
Olvasási idő: 2 perc

 
A Rimac Automobili bejelentette, hogy a Rimac megszerezte a Bugatti részvényeinek többségét, és hogy a jövőben a cég két alegységben folytatja tevékenységét a Rimac Bugatti és a Rimac Technologies keretén belül. A cég székhelye továbbra is Horvátországban lesz, a Zágráb mellett épülő Rimac Campuson, de a gyártás továbbra is megmarad a Bugatti történelmi telephelyén, a franciaországi Molsheimben.

Rimac is a garázsból indult

Az ünnepélyes bejelentés Dubrovnikban volt, és e célból a nap folyamán helikopterekkel a helyszínre szállítottak egy Rimac Neverát, egy Porsche Taicant és egy Bugatti Chiront, hogy az egykori városállam egyik védőbástyáján, látványos környezetben ejtsék meg az ünnepséget.

– Nikola inspirált, és az ő találmányai. Be akartam bizonyítani, hogy az elektromos autók gyorsabbak és izgalmasabbak lehetnek, mint a hagyományos autók


– mondta Rimac a 14. századból származó dubrovniki erődítményben rendezett ünnepségen, amelyen méltatta azt a támogatást, amelyet a Porsche nyújtott neki 2018-ban.

Ez egy nagy nap a Rimac, a Bugatti és a Porsche Csoport számára. Sok időbe telt az új vállalat struktúrájának a kialakítása, ráadásul meg kellett győznünk a részvényeseket is. Biztosak vagyunk abban, hogy jó eredményt értünk el. A Bugatti ügyfelei ebből profitálni fognak. Ez azt jelenti, hogy a Bugatti jövője biztosított

– mondta Meschke a Porsche igazgatótanácsának alelnöke és pénzügyi igazgatója, akitől Oliver Blume, a Porsche vezérigazgatója vette át a szót. NEM ÖSSZESZERELŐ ÜZEM: Mate Rimac is a garázsból indult, mint minden marslakó

– Mate Rimac 2009-ben startup volt, ma viszont az elektromos autók számára gyártott technológia egyik legjelentősebb gyártója, de emellett még kiváló elektromos hiperautókat is gyárt


– Oliver Blume, a Porsche vezérigazgatója.

A horvát csodagyerek

A most 33 éves Rimacot joggal lehet marslakóhoz, azaz földön kívüli tüneményhez hasonlítani, miután az autóipar egyik meghatározó alakjává lépett elő, legalábbis a Financial Times szerint.

A világ egyik legbefolyásosabb pénzügyi szaklapja, nem mulasztotta el megemlíteni, hogy Rimac látványos fejlődése 2009-ben kezdődött a szülői ház garázsában, hogy 12 évvel később elérje az elképzelhetetlent, és autóipart hozzon létre Horvátországban.

– Rimac tevékenysége annál is értékesebb, hiszen nem összeszerelő üzemről van szó, hanem világviszonylatban is elismert kutató/fejlesztő cégről. Mikor pár hónappal ezelőtt a horvát kormány éppen a Rimacot és az isztriai Nanobitet jelölte ki a horvát gazdaság jövőbeli húzóágazatainak – elektromos autók és mesterséges intelligencia -, az ügyeletes mindentudók sietve köpködtek a mind a kormánya, mind Rimacra, a patkóalakú hűtőrácsáról immár több száz éve ismert Bugatti megszerzése azonban nyilván ellentmond a negatív kampánynak


– írta a Financial Times, amely szerint a fúzió nem Rimac, hanem a Bugatti számára hízelgő, mert ezzel a Bugatti biztosnak tudhatja a jövőjét a belső égésű motorok korszakát követően is.

Rimac a FT-nek nyilatkozva azt mondta, hogy ő nem tartja elképzelhetetlennek két teljesen különböző gyártási vonal, illetve technológia párhuzamos működését a Rimac Bugattin belül, a Bugattit a svájci órákhoz, míg a Rimacot az Apple Watchoz hasonlítva.

Rimac legújabb autóját legutóbb – vagyis egy hete – Nico Rosberg, a Formula–1 2016-os szezonjának világbajnoka magasztalta a YouTube-on.

A jövő nagy dolgokkal kecsegtet

A most 33 éves Rimacot joggal lehet marslakóhoz, azaz földön kívüli tüneményhez hasonlítani, mert az előrejelzések szerint, ha Rimac két éven belül valóban kilép a tőzsdére, jegyzett értéke körülbelül 5 milliárd dollár lesz, ha időközben nem talál ki még valamilyen váratlan és teljesen szenzációs dolgot. f3534b9f 4122 4499 8dbb 1469830f1a1c

Az új cég tulajdonosi struktúrájában a Rimac Groupon belül a részvények a következőképpen oszlanak meg: Mate Rimac a részvények 37 százalékát, a Porsche a részvények 24 százalékát birtokolja, míg a Hyundai 12, a beruházók csoportja pedig a cég részvényeinek 27 százalékát bírja.

A Bugatti Rimacban a Rimac Group a részvények 55 szálékát, míg a Porsche Group a részvények 45 százalékát ellenőrzi. A Rimac Technology megmarad a Rimac Group 100%-os tulajdonában.

Bosznia

MADE IN BiH: Elkészült az első teljesen boszniai gyártású elektromos autó

Avatar photo

Közzététel:

a megjelenés dátuma

Elektromos autó, made in BiH
ZÖLD IS, MEG SÁRGA IS: Kicsit motorbicikli, de négy kereke van, így rá lehet fogni, hogy autó (Forrás: YouTube)
play iconIde kattintva meghallgathatod a cikket (kettő az egyben)
Olvasási idő: 2 perc

A önjáró tarack után elkészült az első tisztán elektromos autó is Travnikban, amelyre rákerülhet a felirat, hogy „Made in BiH”. Travnikban, ahol a járművet gyártják, azt remélik, hogy az EVO névre keresztelt járgány lesz a boszniai járműgyártás egyik lényeges exportcikke a jövőben a szigorodó nyugat-európai környezetvédelmi előírások miatt. A gyártó 2024-ben akarja beindítani az akkumulátoros furgon sorozatgyártását.

Elektromos autó: 100%-ban „Made in BiH”

A Travnikban működő GS TMT cég bejelentette, hogy a tavalyi évben befejezett fejlesztések eredményeként jövőre megindulhat a teljesen elektromos meghajtású kistehergépjárművük sorozatgyártása.

Az EVO névre keresztelt járműipari csoda az első elektromos autó, ameky Bosznia- Hercegovinában készült. A tervezés és az építés több mint két évet vett igénybe a travniki üzem mérnökeinek.

Elektromos autó, made in BiH

A kormányából ítélve az első boszniai elektromos autó leginkább egy felfejlesztett motorbiciklire hasonlít (Forrás: YouTube)

A gyártó a jármű jövőjével kapcsolatban elárulta, hogy 2024-ben várják az áttörést, amikor már kellő számú megrendelésük lesz ahhoz, hogy sorozatban, futószalagon készítsék az EVO-t.

A legtöbb megrendelést Németországból és Ausztriából várják, ahol az ipari szektorban és a kiskereskedelemben egyaránt igény mutatkozik az EVO-hoz hasonló, kis teherbírósású, de elektromotorral működtetett szállító járművekre.

A GS gyár a korábbi években az elektromos kerékpárok és rollerok gyártása terén szerezte meg a szükséges tapasztalatot, ami az EVO tervezését megkönnyítette.

A gyártó arra a legbüszkébb, hogy a jármű nem csak a tervezés és összeszerelés helyét tekintve kötődik a nyugat-balkáni csodaországhoz, hanem az összes komponensén keresztül, mert azok mind a hazai piacon készülnek, vagyis a legtöbb autóipari fejlesztéssel szemben ez valóban „100%-ban made in BiH”.

A biciklis futárok rémálma lehet

Az EVO műszaki paraméterei kapcsán a gyártó jelezte, hogy a két akkumulátor mintegy 100 kilométeres hatótávot biztosít. Ezek feltöltése pedig 45 percet vesz igénybe.

Elektromos autó, made in BiH

A tetején napelemek vannak, így menet közben képes saját akkumulátorának a töltésére (Forrás: YouTube)

A jármű hatékonyabb üzemleltetése érdekében annak tetejét napelemmel látták el, ami menet közben képes saját akkumulátorának töltésére. A maximális teherbírása 300 kilogramm, míg a maximális sebessége 45 km/h.

A raktér térfogata mintegy 1700 liter. A gyártó nagy reményeket fűz az EVO nyugat-európai exportjához.

A biciklis és motoros futárok jövőbeli rémálmának erőssége a városi kisteherforgalom lebonyolítása.

Így az export piac bővülését főként azokban a nagyvárosokban várják, ahol már most is vannak tervek a robbanó motorral hajtott járművek egyes városrészekből való kitiltására.

Az első megrendelések eddig németországi ipari szereplőktől érkeztek, akik vélhetően a saját ipari üzemükben fogják teherfuvarozásra használni a jövő boszniai elektromos igáslovát.

Travnik, mint innovációs központ

A közép-boszniai Travnik a kilencvenes évek háborús pusztításának kiheverését követően, mostanra a boszniai jármű és gépipari innováció központja lett.

A jugoszláv érából örökölt nehézipari szerep ismét fellendülőben van a város térségében.

A civil gépgyártás mellett a katonai eszközök fejlesztése és gyártása is egyre nagyobb szerepet kap Travnikban, aminek szintén komoly hagyományai vannak a szocialista évtizedekből.

Korábbi cikkünkben számoltunk be arról, hogy szintén Travnikban működik az BNT fegyvergyár, ami a tavalyi évben jelentette be az elsődlegesen közel-keleti exportra készülő M10 önjáró löveg fejlesztését, amiből azóta másfél millió euró értékben rendelt az Egyesült Arab Emírségek védelmi minisztériuma.

Az olvasás folytatása



Meteorológia

KÖVETÉS

Napi hírlevél


Utazás

A szerző cikkei

B.A. Balkanac

Balkanac

in english

Líra-könyvek

Letöltések


Google-hirdetés

Tíz nap legjava