Connect with us

Gazdaság

SZÁRNYAK NÉLKÜL: A Lufthansa december 1-től nem repül Zágrábba, a frankfurti után a müncheni járatot is törölték

Avatar photo

Közzétéve:

A megjelenés dátuma

EmJ4EgeXYAE4wH
play iconIde kattintva meghallgathatod a cikket (kettő az egyben)
Olvasási idő: 1 perc

A Lufthansa több, mint félévszázad után elhagyja Zágrábot. A Croatia Aviation repülési hírportál értesülései szerint a német légitársáság december 1-vel felfüggeszti a forgalmat a München- Zágráb útvonalon. Ennek a járatnak a törlésével a német légitársaság ideiglenesen kivonul a zágrábi reptérről, miután a Frankfurt- Zágráb vonalat már korábban leállították 2021 tavaszáig. Mindez összefüggésbe hozható azzal, hogy a Lufthansa az év első kilenc hónapjában ötmilliárd eurót meghaladó veszteséget termelt.

Kivonulás Zágrábból

A Lufthansa nem sokkal a lockdown bejelentése után indította a München- Zágráb járatot, és kezdetben hetente háromszor üzemeltette, fokozatosan növelve a két város közötti járatok számát.

Ugyanakkor a koronavírus-járvány miatt a társaság megszakította a forgalmat a Frankfurt- Zágráb vonalon, ennek a járatnak az újraindítását 2021 márciusára jelentették be.

Úgy nézett ki, hogy a Lufthansa a teljes téli repülési szezonban fenntartja a München és Zágráb közötti járatot, amely a társaség egyetlen aktív útvonala volt Horvátország fel.

Novemberre még növelték is a járatok számát, így a Lufthansa napi rendszerességgel jár Zágrábból Münchenbe, december 1-jétől azonban a társaság ennek ellenére felszámolja az útvonalat, és ideiglenesen ugyan, de teljesen kivonul a zágrábi repülőtérről, következésképpen pedig a horvát piacról.

Tetemes veszteségek

A koronavírus következtében a Lufthansa az év első kilenc hónapjában ötmilliárd eurót meghaladó veszteséget termelt.

A Lufthansa a rossz eredmény miatt több ezer alkalmazott elbocsátást tervezi, miután a koronavírus-járvány második hulláma nem kecsegtet a kereslet növekedésével.

A Lufthansa a zágrábi repülőtér egyik legfontosabb partnere – 2016-ban a német repülőtársaság az utasforgalom 18,25 százalékát, 2017-ben pedig 17,45 százalékát bonyolította – ez a horvátok számára is kedvezőtlen hír.

Mivel az Austrian Airlines már korábban lemondta zágrábi járatait, így az Eurowings maradt az egyetlen társaság a Lufthansa-csoportból, amely ezen a télen közlekedik a fővárosba.

Az űrt a Croatia Airlines igyekszik majd kitölteni, a horvát légitársaság december 16-tól ugyanis a foglalás függvényében akár napi rendszerességgel indít járatokat a Zágráb- München útvonalon.

A Lufthansa kivonulása után ez nagy segítség lehet a karácsonyi és újévi ünnepek alatt, tekintettel arra, hogy München fontos csomópont, ahonnan lehetővé válik az utazás folytatása Európa és a világ számos országába, illetve városába.

Gazdaság

DOBOZOLNAK: Csomagot hozott a posta, avagy a villámgyors növekedés titka

Avatar photo

Közzététel:

a megjelenés dátuma

pipi 1024x710 1
play iconIde kattintva meghallgathatod a cikket (kettő az egyben)
Olvasási idő: 2 perc

Az egyébként is robbanásszerűen növekvő e-commerce, azaz internetes kereskedelem, a koronavírus járvány közepette csúcsra pörgött. Az új aranyláz esetében megismétlődnek a régi történetek: nem az gazdagodott meg legjobban, aki aranyat talált, hanem az aki a bányászoknak a felszerelést, élelmet biztosította. Meg persze, a whiskyt, és a jobb sorsra érdemes, ősi mesterséget űző hölgyeket, de ez más lapra tartozik.

Szemesnek áll a dobozolás

A zágrábi székhelyű Modepack cég egyike a sikertörténet nagy nyerteseinek, öt éves fennállása alatt sikerült 32 ország piacán megvetni a lábát, partnerei között olyan óriások is , mint az Amazon, H&M, Vans, Adidas, DHL, DPD, Loomis és az antwerpeni gyémánttőzsde (Antwerpen World Diamond Centre).

A Modepack egyike a világ vezető cégeinek a logisztikai szállításhoz szükséges minőségi csomagolóanyagok gyártása terén, s a hangsúlyt az e-kereskedelemre és futárkézbesítésekre, valamint a pénz és értéktárgyak szállításánál nélkülözhetetlen dobozokra fekteti.

Jure Širić a cég igazgató-tulajdonosa a Poslovni dnevniknek (Üzleti napilap) adott interjújában elmondta, hogy a céget 5 évvel ezelőtt azzal a megfontolással alapította, hogy az e-kereskedelem belátható időn belül mindennapi dolog lesz, ám erre sokkal előbb sor került, mint bárki gondolta volna.

Širić egyébként a vállalkozók második nemzedékébe tartozik, családja a bosznia-hercegovinai Weltplast reciklálással és csomagolóanyag-gyártással foglalkozó cég tulajdonosa, és mielőtt saját vállalkozásba kezdett volna, a cég európai piacokkal foglalkozó eladási osztályát vezette.

– Valami újat szerettem volna megpróbálni és minden arra utal, hogy igazam volt

DOBOZOLNAK: A postás csomagot hozott, avagy a villámgyors növekedés titka

– állapította meg Širić, és hozzátette, hogy a koronavírus-járvány, amely lebénította a gazdaság egy részét, cégének nem várt, robbanásszerű fejlődést hozott. Az üzlet látványos növekedése folytán a Modepack már 2020-ban a kapacitások megduplázása mellett döntött.

Októberben kezdődik a cég új Velika Gorica-i gyárának építése, egyik fontosabb üzletfele, a Horvát Posta csomagelosztó rendszerének közvetlen közelében. A projekt mintegy 50 millió kunába kerül (kicsit kevesebb mint 7 millió euró), és ebből 1 millió euró az EU-s alapokból származik.

Az új üzemben eleinte három gyártósor üzemel, de a végső kapacitása 14 gyártósor, amelyeket fokozatosan építenek a kereslet növekedésével összhangban.

A jelek szerint keresletben nem lesz hiány. 2020-ban a cég bevétele 50 millió kuna (kb. 7 millió euró) volt, azaz 60%-kal nagyobb mint 2019-ben, míg idén további 20 százalékos növekedést várnak, közel 8 millió eurós bevétellel.

Az új üzem befejezése után a bevétel várhatóan eléri a 20 millió eurót.

Az e-kereskedelem 200 százalékkal nőtt

– Az e-kereskedelem világszerte villámgyorsan növekedett, már a koronavírus járvány előtt is

– mondta Širić, s hozzátette, hogy a növekedés 2019-ben 21 százalékot tett ki világszinten.

A tavalyi adatok azt mutatják, hogy a fejlett e-kereskedelemmel rendelkező országok erőteljes fejlődést produkáltak, ám ez százalékosan nem volt annyira látványos, mint a felfutó/fejlődő országokban tapasztalható. Horvátországban például a növekvés 200 százalék volt.

Širić a továbbiakban elmondta, hogy a rendelkezésre álló adatok szerint az e-kereskedelem az EU szintjén tavaly 31 százalékkal volt nagyobb, mint egy évvel korábban.

A zágrábi cég a legkisebb a kontinens négy e-kereskedelemre specializált csomagolóanyag-gyártó cégének, és ugyanúgy csúcstechnológiával rendelkezik, mint a többiek.

Ennek tükrében nem meglepő, hogy évi 200 millió darabos termelésének 92%-át exportálja.

Miután a Modepacknál a bérek jelentősen meghaladják a horvát átlagot, nincs gondjuk a munkaerővel. A tulajdonos elmondása szerint tavaly 2539 jelentkező volt a 12 meghirdetett új állásra.

Az olvasás folytatása



Meteorológia

KÖVETÉS

Napi hírlevél


Utazás

A szerző cikkei

B.A. Balkanac

Balkanac

in english

Líra-könyvek

Letöltések


Google-hirdetés

Tíz nap legjava