ÚTON VAN A HAJÓ: Már Malajzia partjainál van az a hajó, amely a krki LNG-terminál alapegysége lesz

Olvasási idő: 2 perc

A horvát számítások szerint október végén vagy november elején érkezik meg a horvát partokhoz a Golar Viking, amely szeptember 20-án indult el Sanghajból. Egy hajózási szakportál október 13-ra tette tette az FSRU-hajó (Floating Storage Regasification Unit) érkezését, vagyis a jelek szerint a hajó a vártnál akár előbb is elérheti rendeltetési helyét.

Jön az LNG-hajó

A zágrábi Nacional szeptember közepén úgy értesült, hogy annak a hajónak, amely a krki LNG-terminál alapegysége lesz, másfél hónap múlva kell megérkeznie a krki LNG-terminálhoz.

A terminál szárazföldi részén végzett munkálatok a végső fázisban vannak, és a FSRU hajó érkezése október végén vagy november elején várható, amikor a hajó összes funkcionális rendszerének szükséges tesztjeit elvégzik. A terminál próbaüzemének megkezdését november végére vagy december elejére, a kereskedelmi üzemeltetés megkezdését pedig a közölt határidőknek megfelelően 2021 elejére tervezzük

– olvasható abban a közleményben, amelyet az LNG Hrvatska juttatott el a zágrábi hetilaphoz.

A Golar Viking időközben már elhagyta a kikötőt, és útban van Horvátország felé.

A hajó aktuális helyzete az alábbi képre történő kattintással kísérelhető figyelemmel.


ÚTON VAN A HAJÓ: Már Malajzia partjainál van az a hajó, amely a krki LNG-terminál alapegysége lesz ÚTON VAN A HAJÓ: Már Malajzia partjainál van az a hajó, amely a krki LNG-terminál alapegysége lesz malajzia lng

A VesselFinder szakportál azt közölte, hogy az LNG Croatia a Marshall-szigetek zászlaja alatt hajózik, és várhatóan október 13-án déelőtt 10 órakor érkezik meg rendeltetési helyére.

Stratégiai jelentőségű projekt

A norvég eredetű Golar Viking 2005-ben épült, és óránként 300 ezer köbméter cseppfolyós gáz feldolgozására képes, vagyis éves szinten 2,6 milliárd köbméter gázt képes előállítani a cseppfolyós halmazállapotú alapanyagból.

A norvég anyacég tavaly még a nyugat-afrikai partoknál használta gázszállításra a hajót, a VesselFinder szerint a Golar Viking április 30-a óta tartózkodik a sanghaji kikötőben.

A horvát illetékesek korábbi nyilatkozatai szerint az LNG Croatia felturbósításának, vagyis a különböző berendezések beépítésének januárban kellett volna megkezdődnie a Hudong hajógyárban, és az egész műveletre hat hónap állt rendelkezésre.

Miután a hajó csak április 30-án érkezett Sanghajba, ez azt jelenti, hogy a berendezések felszerelése kevesebb időt vett igénybe, mint fél év.

A FSRU-hajó megérkezése a horvát partokhoz az utolsó fázist jelenti majd a horvátországi LNG-terminál beüzemelésében.

Az előbb említett zágrábi hetilap szerint az LNG-terminál Horvátország számára stratégiai jelentőségű projekt, amely teljesen új helyzetet teremt, Horvátország ugyanis ezáltal fontos szereplőként kerül fel Európa energiatérképére.

Június közepén az LNG Hrvatska honlapján tájékoztatott minden “érdekelt felet”, hogy a terminál összes szabad kapacitásának bérbeadása megtörtént a következő három gázévre, vagyis már egyetlen “szabad gázköbméter” sincs.



ÚTON VAN A HAJÓ: Már Malajzia partjainál van az a hajó, amely a krki LNG-terminál alapegysége lesz ÚTON VAN A HAJÓ: Már Malajzia partjainál van az a hajó, amely a krki LNG-terminál alapegysége lesz balkanac nagy
2021

Kövess bennünket a Facebookon!