Labdarúgás
LABDAFÍTYÓ: Igazi football-csemege autósoknak

A Zastava 750-es ma már igencsak oldtimernek számít. Miután Szerbiában gyártották, ezért főleg az egykori nagy délszláv állam keleti felében terjedt el, de azért máshol is volt belőle bőven. Igazi népautó volt: gyakran kellett szerelni, ezért mindenki értett hozzá.
Könyvek kedvezménnyelA BALK nem kalapozik, csak annyit kérünk tőled, hogy könyvet rajtunk keresztül vásárolj! Te kedvezményt kapsz, és mi is jól járunk. Könyvek kedvezménnyel, kattints ide!
A Zastava 750-est becsületes ragadványnevén „fítyónak” hívták, mindenfelé így emlegették. Az alig 605 kilogrammos jugoszláv gyártású kisautót több mint hatvan évvel ezelőtt mutatta be a Fiat. Eredeti olasz licenc alapján Kragujevácon állították elő, 1955-től Zastava 600, 1962-től pedig Zastava 750 néven.
Az utazás mellett vagy helyett sportolásra is alkalmas volt, tartottak vele például „labdafítyó” meccset, mint ezt az interneten kerengő videó is bizonyítja. A focisták helyett fítyók kergették a labdát, amelyet néha még a hálóba is sikerült eljuttatni. Az alább látható felvételek 1978. május 10-én készültek a Belgrád kellős közepén lévő tašmajdani parkban, ahol a pirosak és a fehérek csaptak össze.

- Szerbia5 nap telt el azóta
Ha nem hangágyú, akkor mi? A saját népére!?
- Szerbia6 nap telt el azóta
Autó hajtott a tüntetők közé Belgrádban, három sérült
- Szerbia6 nap telt el azóta
Vučić: Budapest esetében ugyanaz a kézjegy & a hangágyú
- Szerbia2 nap telt el azóta
Terrorizmus miatt feljelentették a szerb elnököt és a Szerb Haladó Pártot