Labdarúgás
LABDAFÍTYÓ: Igazi football-csemege autósoknak

A Zastava 750-es ma már igencsak oldtimernek számít. Miután Szerbiában gyártották, ezért főleg az egykori nagy délszláv állam keleti felében terjedt el, de azért máshol is volt belőle bőven. Igazi népautó volt: gyakran kellett szerelni, ezért mindenki értett hozzá.
A Zastava 750-est becsületes ragadványnevén “fítyónak” hívták, mindenfelé így emlegették. Az alig 605 kilogrammos jugoszláv gyártású kisautót több mint hatvan évvel ezelőtt mutatta be a Fiat. Eredeti olasz licenc alapján Kragujevácon állították elő, 1955-től Zastava 600, 1962-től pedig Zastava 750 néven.
Az utazás mellett vagy helyett sportolásra is alkalmas volt, tartottak vele például “labdafítyó” meccset, mint ezt az interneten kerengő videó is bizonyítja. A focisták helyett fítyók kergették a labdát, amelyet néha még a hálóba is sikerült eljuttatni. Az alább látható felvételek 1978. május 10-én készültek a Belgrád kellős közepén lévő tašmajdani parkban, ahol a pirosak és a fehérek csaptak össze.

-
B A Balkanac6 nap telt el azóta
Szobi, Dibi, Modi, Csonti + Titokzatos szigetek (keményvalutában)
-
Macedónia1 nap telt el azóta
Lavrov részt vehet az EBESZ szkopjei ülésén, Bulgária megnyitotta előtte a légterét
-
Bosznia5 nap telt el azóta
A boszniai védelmi miniszter szerint Boszniában szerb paramilitáris csoportok működnek
-
Szerbia6 nap telt el azóta
Politikai rendőrség lesz-e a szerb titkosszolgálat?