ÚTON VAN A HAJÓ: Már Malajzia partjainál van az a hajó, amely a krki LNG-terminál alapegysége lesz - BALK MAGAZIN

ÚTON VAN A HAJÓ: Már Malajzia partjainál van az a hajó, amely a krki LNG-terminál alapegysége lesz

Oszd meg az ismerőseiddel, ha tetszik a cikk

A horvát számítások szerint október végén vagy november elején érkezik meg a horvát partokhoz a Golar Viking, amely szeptember 20-án indult el Sanghajból. Egy hajózási szakportál október 13-ra tette tette az FSRU-hajó (Floating Storage Regasification Unit) érkezését, vagyis a jelek szerint a hajó a vártnál akár előbb is elérheti rendeltetési helyét.

Jön az LNG-hajó

A zágrábi Nacional szeptember közepén úgy értesült, hogy annak a hajónak, amely a krki LNG-terminál alapegysége lesz, másfél hónap múlva kell megérkeznie a krki LNG-terminálhoz.

A terminál szárazföldi részén végzett munkálatok a végső fázisban vannak, és a FSRU hajó érkezése október végén vagy november elején várható, amikor a hajó összes funkcionális rendszerének szükséges tesztjeit elvégzik. A terminál próbaüzemének megkezdését november végére vagy december elejére, a kereskedelmi üzemeltetés megkezdését pedig a közölt határidőknek megfelelően 2021 elejére tervezzük

– olvasható abban a közleményben, amelyet az LNG Hrvatska juttatott el a zágrábi hetilaphoz.

A Golar Viking időközben már elhagyta a kikötőt, és útban van Horvátország felé.

A hajó aktuális helyzete az alábbi képre történő kattintással kísérelhető figyelemmel.


A VesselFinder szakportál azt közölte, hogy az LNG Croatia a Marshall-szigetek zászlaja alatt hajózik, és várhatóan október 13-án déelőtt 10 órakor érkezik meg rendeltetési helyére.

EZT OLVASTA(D)?
JÖN A QANON: Aranyhalak a világhálón, avagy a vakcinával Billgéjc tényleg csippeket ültet az emberekbe?

Stratégiai jelentőségű projekt

A norvég eredetű Golar Viking 2005-ben épült, és óránként 300 ezer köbméter cseppfolyós gáz feldolgozására képes, vagyis éves szinten 2,6 milliárd köbméter gázt képes előállítani a cseppfolyós halmazállapotú alapanyagból.

A norvég anyacég tavaly még a nyugat-afrikai partoknál használta gázszállításra a hajót, a VesselFinder szerint a Golar Viking április 30-a óta tartózkodik a sanghaji kikötőben.

A horvát illetékesek korábbi nyilatkozatai szerint az LNG Croatia felturbósításának, vagyis a különböző berendezések beépítésének januárban kellett volna megkezdődnie a Hudong hajógyárban, és az egész műveletre hat hónap állt rendelkezésre.

Miután a hajó csak április 30-án érkezett Sanghajba, ez azt jelenti, hogy a berendezések felszerelése kevesebb időt vett igénybe, mint fél év.

A FSRU-hajó megérkezése a horvát partokhoz az utolsó fázist jelenti majd a horvátországi LNG-terminál beüzemelésében.

Az előbb említett zágrábi hetilap szerint az LNG-terminál Horvátország számára stratégiai jelentőségű projekt, amely teljesen új helyzetet teremt, Horvátország ugyanis ezáltal fontos szereplőként kerül fel Európa energiatérképére.

EZT OLVASTA(D)?
BALKÁNI ABSZURD: Akit a pap elüt, azt a mentős biztos kirabolja

Június közepén az LNG Hrvatska honlapján tájékoztatott minden “érdekelt felet”, hogy a terminál összes szabad kapacitásának bérbeadása megtörtént a következő három gázévre, vagyis már egyetlen “szabad gázköbméter” sincs.

Varga Szilveszter

Varga Szilveszter

1989-1991: az Újvidéki Rádió munkatársa, a BBC magyar adásának és a Magyar Rádiónak a tudósítója. 1991-2000: a Magyar Rádió munkatársa, 1993-1996: a Magyar Rádió belgrádi tudósítója. 1997-2005: a Beta Hírügynökség budapesti tudósítója, 2003-2018: a Hír Televízió munkatársa, 2018-tól Aegon Prémium, megtakarítási tanácsadó, privátbankár, 2019-től a BALK főszerkesztője

Oszd meg az ismerőseiddel, ha tetszik a cikk

Facebook hozzászólások

Kedvelés a Facebookon

Facebook Pagelike Widget