A KORONAVÍRUS ELSŐ ÁLDOZATA: Nincs kínai alkatrész, ezért leállt a termelés a kragujevaci autógyárban

Utolsó módosítás:

A Fiat Chrysler felfüggesztette a termelést a kragujevaci autógyárban, ahol a Fiat 500L típusokat állítják elő. Ez az első autógyári leállás Európában, ami a Távol-Keleten megjelent betegséggel hozható összefüggésbe. A szerb közvélemény azonban arra gyanakszik, hogy a betegségnek semmi köze sincs a kényszerpihenőhöz.

Betegszabadságra megy a gyár

A leállás okát hivatalosan azzal magyarázták, hogy a koronavírus miatt hiány keletkezett a Kínában gyártott audió- és más autóelektronikai alkatrészekből, amelyeknek a leszállítása jelentősen lelassult a járványos betegség megjelenése óta.

A koronavírus kiindulópontjának számító kínai Hupej tartomány az autóalkatrészek gyártásának egyik központja.

A Fiat már korábban kilátásba helyezte, hogy átmenetileg felfüggeszti a termelését szerbiai üzemében, ha a koronavírussal kapcsolatos helyzet kedvezőtlenül alakul.

Ez az első ilyen jellegű leállás Európában, ami a Távol-Keleten megjelent betegséggel hozható összefüggésbe.

Hasonló termeléskimaradásokra egyelőre csak Kínában és Dél-Koreában volt példa.

A járvány miatt a Hyundai korábban Dél-Koreában felfüggesztette a gépjárműgyártást.

A Hyundai és a KIA Motors azonban közölte, hogy a jövő héttől fokozatosan növeli a termelést, a kragujevaci gyárban viszont csak a hónap végétől esedékes a munka folytatása.

A klinikai halál állapotában

A hírrel kapcsolatos olvasói reakciók szerint a kragujeváci autógyár amúgy is a klinikai halál állapotában van, amihez nem túl sok köze van a koronavírusnak.

Az olvasók azt gyanítják, hogy ez csak ürügy, amivel a gyár vezetése a más jellegű problémákról szeretné elterelni a figyelmet.

Ezzel kapcsolatban egyesek arra emlékeztettek, hogy tavaly nem volt hasonló “járványügyi helyzet”, a kragujevaci üzem “mégis többet állt, mint működött”.

Más hozzászólók szerint a Fiat ezzel bosszulja meg, hogy a szerbiai közbeszerzéseken nem az ő autóik nyernek, hanem általában “Škodáék” viszik el a pálmát.

A kragujevaci autógyár dolgozói tavaly 130 napig voltak kényszerszabadságon a rendes szabadságukon és az ünnepi szabadnapokon túl.



Varga Szilveszter

Varga Szilveszter

1989-1991: az Újvidéki Rádió munkatársa, a BBC magyar adásának és a Magyar Rádiónak a tudósítója. 1991-2000: a Magyar Rádió munkatársa, 1993-1996: a Magyar Rádió belgrádi tudósítója. 1997-2005: a Beta Hírügynökség budapesti tudósítója, 2003-2018: a Hír Televízió munkatársa, 2018-tól Aegon Prémium, megtakarítási tanácsadó, privátbankár, 2019-től a BALK főszerkesztője

Mondd el a véleményedet!